مایکروسافت

مایکروسافت به دنبال خرید شرکت Nuance با قیمت 16 میلیارد دلار

به نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال رایزنی برای خرید شرکت Nuance Communication، فعال در زمینه فناوری تشخیص صدا با قراردادی به ارزش 16 میلیارد دلار است.

به گفته افراد نزدیک به این دو شرکت، مذاکرات در جریان است و احتمالا نتیجه این گفت‌وگوها و جزییات قرارداد در هفته آینده مشخص خواهد شد. گفته می‌شود که رقم پیشنهادی برای Nuance، مبلغ 56 دلار برای هر سهم است.

بلومبرگ به نقل از منابعی که خواست نامشان فاش نشود، اعلام کرد که نتیجه این مذاکرات می‌تواند برای شرکت اپل نیز مهم است چرا که فناوری Nuance در دستیار صوتی سیری اپل نیز استفاده می‌شود. موتور تشخیص صدای این شرکت برای شنیدن و تشخیص درخواست‌های کاربران توسط سیری به کار گرفته می‌شود.

هنوز مایکروسافت و Nuance واکنشی را در قبال این خبر نشان نداده‌اند. با این حال، تصاحب این شرکت توسط مایکروسافت، می‌تواند دومین خرید بزرگ مایکروسافت در طی سال‌های اخیر باشد. ردموندی‌ها در سال 2016، شرکت لینکدین را به پرداخت 24 میلیارد دلار خریداری کردند.

باید منتظر ماند و دید که این قرارداد و البته تصاحب Nuance توسط مایکروسافت، چه تاثیری بر آینده سیری اپل خواهد داشت. مدیران Nuance در سال 2013 اعلام کردند که فناوری این شرکت، نقشی کلیدی را در دستیار صوتی سیری ایفا می‌کند.

اگر این دو شرکت به توافق برسند، اپل احتمالا با محدودیت‌هایی مواجه و به توسعه تحقیقات خود در زمینه فناوری تشخیص صدا مجبور خواهد شد تا از این طریق بتواند امکان خدمت‌رسانی دستیار صوتی سیری را بدون اتکا به دیگر شرکت‌ها فراهم کند.

البته این اولین باری نیست که شنیده‌هایی مبنی بر خرید Nuance به گوش می‌رسد. در سال 2014 نیز در خبرها آمده بود که سامسونگ به دنبال خرید این شرکت است که البته در نهایت توافقی میان دو شرکت حاصل نشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا