شبکه‌های اجتماعی

دسترسی هکرها به اطلاعات 500 میلیون کاربر لینکدین

اطلاعات بیش از 500 میلیون کاربر لینکدین در دسترس هکرها قرار گرفت و اکنون این اطلاعات در فضای آنلاین برای فروش عرضه می‌شود.

سخنگوی لینکدین در واکنش به انتشار این گزارش که در وب‌سایت CyberNews منتشر شد، این حمله و انتشار اطلاعات را تایید و اعلام کرد که لینکدین در حال بررسی اتفاق است. به گفته سخنگوی لینکدین، این اطلاعات شامل اطلاعات عمومی‌و عموما قابل مشاهده توسط سایر کاربران بوده که با دیگر اطلاعات به دست آمده از سایر وب‌سایت‌ها و شرکت‌ها ادغام شده است.

در حال حاضر، بیش از 740 میلیون کاربر در سراسر جهان عضو لینکدین هستند که در طی حمله اخیر، اطلاعات دو سوم از کاربران این شبکه اجتماعی لو رفت. بر اساس آخرین گزارش‌ها، این اطلاعات شامل آی‌دی افراد، نام کامل، آدرس ایمیل، شماره تماس، محل کار، جنسیت و لینک‌هایی به سایر اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

به گفته CyberNews، هکری که به این اطلاعات دسترسی یافته، اکنون این اطلاعات را در انجمن‌هایی که سایر هکرها حضور دارند، به فروش گذاشته است. همچنین برای جلب اعتماد خریداران نیز اطلاعات تقریبا دو میلیون کاربر را به صورت عمومی‌منتشر کرد.

این هکر قصد دارد تا اطلاعات کاربران لینکدین را در ازای دریافت بیت کوین به خریداران واگذار کند. به گفته پاور پرادهوم، از محققان امنیت سایبری، این اطلاعات بسیار مهم و حساس هستند و ممکن است هکرها از آن‌ها برای نفوذ به شرکت‌ها و سازمان‌هایی که افراد در آن‌ها کار می‌کنند، استفاده کنند.

پرادهوم ادامه داد چنین حملاتی با توجه به افزایش دورکاری‌ها و استفاده از دستگاه‌های مختلف برای ورود به سیستم‌های اداری، افزایش یافته و هکرها می‌توانند از اطلاعات کارمندان برای ورود به سیستم‌های متعلق به شرکت‌های مختلف کمک بگیرند.

این گزارش در حالی منتش شد که چند روز قبل نیز اطلاعات مربوط به بخش زیادی از کاربران فیسبوک نیز در فضای وب منتشر شد. این شبکه اجتماعی اعلام کرد که هک اخیر با استفاده از یک حفره امنیتی در این پلتفرم رخ داد که چندی پیش برطرف شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا