تکنولوژی

عینک واقعیت افزوده و پهپاد سلفی «اسنپ» در راه است

شرکت اسنپ (Snap) قصد دارد تا در آینده نزدیک از یک عینک جدید مجهز به نمایشگرهای داخلی و با قابلیت پشتیبانی از افکت‌های واقعیت افزوده رونمایی کند.

این شرکت که با تولید محصولات سخت‌افزاری غریبه نیست و تاکنون چندین مدل عینک سری Spectacles را به بازار عرضه کرده، در حال ساخت محصول جدیدی است که می‌تواند بدون نیاز به دوربین گوشی، افکت‌های واقعیت افزوده یا همان لنزهای اسنپ‌ چت را صرفا از طریق نمایشگرهای عینک روی محیط پیرامون پیاده کند.

گزارش The Information حاکی از آن است حداقل برای شروع، این عینک‌های هوشمند برای کاربران عادی قابل خرید و استفاده نخواهند بود. قرار است این محصول در ابتدا در اختیار توسعه‌دهندگان و برنامه‌سازان قرار گیرد تا بتوانند لنزهای بیشتری را تولید و عرضه کنند.

در واقع، اسنپ امیدوار است که با کمک نسل جدید این عینک‌ها و بهره‌گیری از قابلیت‌های فناوری واقعیت افزوده، محصولی پرطرفدار را در اختیار کاربران قرار دهد. گفته می‌شود که این عینک جدید در خلال کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت در ماه مه میلادی معرفی خواهد شد.

چند وقتی است که مدیران اسنپ از تصمیم خود برای اضافه کردن واقیعت افزوده به عینک‌های خود خبر می‌دهند که به نظر می‌رسد این وعده طی یکی دو ماه آینده محقق خواهد شد. اگر اسنپ بتواند چنین عینکی را با این قابلیت‌ها معرفی کند، قطعا یک گام از دیگر رقبای خود در بازار همانند فیسبوک، اپل و حتی Niantic جلوتر خواهد بود.

البته بلندپروازی‌های اسنپ تنها به این عینک محدود نمی‌شود. این شرکت اخیرا اعلام کرد که به دنبال یک پهپاد سلفی است. اسنپ برای این منظور با شرکت Zero Zero Robotics وارد همکاری شده و حدود 20 میلیون دلار نیز در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا