مایکروسافت

آیکون‌های جدید ویندوز 10 در راهند

مایکروسافت دست به یک خانه‌تکانی جدید زده و طراحی تعدادی از آیکون‌های ویندوز 10 را تغییر داد.

این تغییرات در بیلد 21343 ویندوز 10 مشاهده شده که شامل آیکون‌های مربوط به اپلیکیشن‌های مختلف این سیستم عامل می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به تغییر آیکون Windows Security، Narrator و Notepad اشاره کرد.

این تغییرات توسط مایکروسافت تازگی ندارد و این شرکت در سال 2018 نیز با تغییر طراحی آیکون‌های اپلیکیشن آفیس، طرفداران این پلتفرم محبوب را غافلگیر کرد. البته در سال 2020 نیز شاهد تغییر شکل و شمایل برخی از آیکون‌های ویندوز 10 بودیم که هرچند این تغییرات، به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد و هنوز هم نتوانسته‌اند به آن عادت کنند.

با این حال، با نگاهی به تغییرات جدید اعمال‌شده از سوی مایکروسافت، می‌توان گفت که این آیکون‌ها به آیکون‌های سیستم عامل مک او اس شبیه شده‌اند. برای نمونه، به طراحی دو آیکون Drive و Recycle Bin توجه کنید که نمای سه رخ قبلی ان‌ها به نمای روبه‌رو تغییر کرده است. در واقع، این نما همان چیزی است که در مک او اس نیز شاهدیم.

از طرفی دیگر، محق قرارگیری نقطه سبزرنک در آیکون Drive تغییر کرده و از سمت راست به چپ منتقل شده است. کاربران مک او اس حتما می‌دانند که آیکون درایو در مک او اس بیگ سور و کاتالینا، هم از نمای جلو طراحی شده و هم دکمه سبزرنگ آن در سمت راست آیکون قرار دارد.

آیکون‌های جدید ویندوز 10 در راهند

آیکون سطل آشغال یا همان Recycle Bin نیز به نمونه آن در مک او اس شبیه شده به طوری که هم از نمای جلو ارائه شده و هم طول آن بلندتر شده است. البته آیکون سطل آشغال در مک او اس، دایره‌ای است اما با این حال، طراحی شفاف و فرآیند اضافه شدن فایل‌های پاک شده از بالا به آن شبیه به چیزی است که در ویندوز 10 نیز مشاهده می‌شود.

البته بحث‌ها پیرامون این تغییرات و طراحی‌های جدید زیاد است؛ با این حال، مایکروسافت در این رابطه اعلام کرد که این تغییرات به منظور شناسایی و تشخیص راحت‌تر آیکون‌های ویندوز از یکدیگر صورت گرفته است.

مایکروسافت همچنین تغییراتی را در شکل ظاهری پوشه‌های Desktop، Music، Pictures، Videos، Documents و Downloads اعمال کرده که روی هر پوشه، علامت‌هایی چون موسیقی، فلش و غیره به منظور تشخیص سریع‌تر گنجانده شده است.

آیکون‌های جدید ویندوز 10 در راهند آیکون‌های جدید ویندوز 10 در راهند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا