تکنولوژیچگونه

راهکاری ساده برای محاسبه میزان وات شارژر گوشی ها

اگر به دنبال خرید یک شارژر آیفون با حداکثر سرعت شارژ هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از آداپتورهای 20 واتی است.

اما این روزها آداپتورهای متعددی توسط شرکت‌‌های مختلف تولید ‌‌می‌شوند و ممکن است نتوانید میزان وات این آداپتورها را از طریق توضیحات روی محصول تشخیص دهید. بنابراین، ممکن است در انتخاب خود دچار اشتباه شوید و هزینه‌ای اضافی را برایتان به دنبال داشته باشد.

از این رو، ‌‌می‌بایست حتما قبل از خرید آداپتور، میزان وات آن را محاسبه و سپس محصول را انتخاب کرد. همانطور که ‌‌می‌دانید اپل قبل از تصمیم خود مبنی بر حذف آداپتورهای شارژ از باکس گوشی‌‌های خود، آداپتورهای 5 واتی را به همراه آیفون‌‌های خود عرضه ‌‌می‌کرد.

گوشی‌‌های آیفون البته مدل‌‌های پرو جدید این شرکت ‌‌می‌توانند تا شارژر 22 وات را نیز پشتیبانی ‌‌می‌کنند. اما 20 وات در اغلب مدل‌‌ها پشتیبانی ‌‌می‌شود و ‌‌می‌توان با انتخاب یک شارژر جدید، مدت زمان مورد انتظار برای پر شدن شارژ را به طور محسوسی تقلیل دهد. حال در ادامه قصد داریم تا به نحوه محاسبه میزان وات شارژرها اشاره کنیم.

خوشبختانه یکی از مواردی که توضیحات اغلب آداپتورهای شارژ وجود دارد، میزان وات آن است. اما مواقعی هم پیش ‌‌می‌آید که این اطلاعات مشاهده و یا توسط تولیدکننده درج ن‌‌می‌شود. در چنین مواردی ‌‌می‌توانید به راحتی، میزان وات این اداپتورها را محاسبه کنید.

برای این کار باید به دنبال حداکثر ولتاژ و آمپر روی محصول بگردید. حال با ضرب این دو عدد، ‌‌می‌توانید حداکثر میزان وات شارژر خود را به دست آورید. برای نمونه، اگر روی یک شارژر، 9 ولت و 2 آمپر درج شده است، ‌‌می‌توانید با ضرب 9 در 2 به میزان وات آن دست یابید که در اینجا، 18 وات خواهد بود.

این نکته را نیز فراموش نکنید که اگر ‌‌می‌خواهید گوشی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ کنید، حتی‌الامکان از شارژرهای وایرلس استفاده نکنید. بدین دلیل که پدهای شارژ وایرلس از سرعت شارژ پایین‌تری به نسبت شارژرهای سی‌‌می‌برخوردارند.

برای مثال، شارژ وایرلس مگ‌سیف اپل ‌‌می‌تواند گوشی آیفون 12 را با حداکثر سرعت 15 وات شارژ کند که این عدد برای آیفون 12 مینی برابر با 12 وات است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا