ارز دیجیتالایلان ماسک

سرقت ۵۶۰ هزار دلار بیت‌ کوین با سوءاستفاده از نام ایلان ماسک

اخیرا یکی مرد آلمانی به حساب بیت کوین یکی از کاربران توییتر که خود را ایلان ماسک جا زده بود، حدود ۵۶۰ هزار دلار بیت کوین انتقال دارد.

بی‌بی‌سی با انتشار این گزارش نوشت اقدام اخیرا در راستای تلاش‌های هکرها و افراد فرصت‌طلب از ناآگاهی برخی از کاربران توییتر صورت گرفته است. این هکرها خود را به عنوان شخصیت‌ها و چهره‌های شناخته‌شده معرفی کرده و به کاربران می‌گویند که در صورت انتقال بیت کوین به حسابی مشخص، دو برابر میزان انتقالی به حسابشان واریز خواهد شد.

اتفاقی که هرگز نمی‌افتد و دست قربانی نیز به جایی بند نیست. نکته جالب اینجاست که حجم زیادی از این اکانت‌های جعلی، خود را ایلان ماسک مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس معرفی و از این طریق، از کاربران شبکه‌های اجتماعی سوءاستفاده می‌کنند.

همانطور که می‌دانید ایلان ماسک اخیرا از علاقه خود به بیت کوین، محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان خبر داد و برای شرکت تحت هدایت خود یعنی تسلا، ۱.۵ میلیون دلار بیت کوین خرید. او همچنین بارها در حساب کاربری خود در توییتر، از بیت کوین حرف زد و از آینده آن گفت.

این مرد آلمانی که نخواست نامش اعلام شود، به بی‌بی‌سی گفت که در پایین توییت‌های ایلان ماسک، پیامی‌را دید و تصور کرد که از اکانت اصلی این مدیرعامل است. در این توییت، لینکی وجود داشت که با کلیک روی آن، به یک صفحه جدید که بسیار حرفه‌ای طراحی شده بود، منتقل شد.

در این صفحه، از کاربران خواسته می‌شد تا برای ایلان ماسک بیت کوین بفرستند و دو برابر آن را دریافت کنند. به گزارش بی‌بی‌سی، این میزان ضرر بیت کوینی از یک شخص تاکنون سابقه نداشته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا