تکنولوژی

بیت کوین به ۶۰ هزار دلار رسید

ارزش بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، در پایان روز شنبه به رقم ۶۰ هزار دلار رسید.

همزمان با آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی و استقبال از این ارز دیجیتال برای پرداخت‌ها و خرید و فروش کالا در فضای آنلاین، رشدی محسوسی را تجربه کرد و هفته به هفته به ارزش بیت کوین اضافه می‌شد. تا اینکه چندی پیش از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کرد و اکنون نیز ارزش خود را به ۶۰ هزار دلار رسانده است.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت بیت کوین، اخبار مربوط به سرمایه‌گذاری برخی شرکت‌ها از جمله تسلا در این حوزه بود. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا ماه گذشته اعلام کرد که حدود ۱.۵ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده است.

پیش از آن نیز شرکت نرم‌افزاری میکرواستراتژی و همچنین شبکه اجتماعی اسلَک متعلق به جک دورسی مدعامل توییتر، در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. از سویی دیگر، برخی دیگر از شرکت‌های بزرگ که در زمینه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک فعالیت دارند، حمایت خود را از ارزهای دیجیتال اعلام کردند.

چنین حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی سبب شده تا آینده مبهم و نامشخصی که تاکنون پیش روی ارزهای دیجیتال و به طور خاص بیت‌کوین بود، روشن‌تر شود و با توجه به روندی که اخیرا در پیش گرفته شده، رسمی‌شدن استفاده از بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در دادوستدهای آینده، دور از ذهن نخواهد بود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا