تکنولوژی

تهدید روسیه به مسدودسازی توییتر تا ماه آینده

روسیه اخیرا اعلام کرد که در صورت عدم رعایت قوانین و خواسته‌های این کشور مبنی بر حذف برخی محتواها در شبکه اجتماعی توییتر، از ماه آینده این پلتفرم را مسدود خواهد کرد.

تهدید روسیه به مسدودسازی توییتر در این کشور به دنبال تنش‌های اخیرا میان این شبکه اجتماعی و مقامات روسیه مطرح شد. تقریبا دو هفته پیش بود که دولت روسیه، شکایت‌هایی را علیه تلگرام و چند شبکه اجتماعی دیگر تنظیم و ادعا کرد که این پلتفرم‌ها از حذف محتواهای مرتبط با تشویق کودکان به اعتراض‌های غیرقانونی در این کشور خودداری می‌کنند.

چند هفته‌ای است که اعتراض‌های سراسری در روسیه به دنبال دستگیری الکسی ناوالنی، منتقد ولادمیر پوتین، آغاز شده و معترضان خواستار آزادی ناوالنی هستند. روسیه اما در تاریخ 10 مارس از توییتر خواست تا نسبت به حذف محتواهای غیرقانونی در این کشور اقدام کند.

در پیام منتشرشده از سوی مقامات روسی هیچ اشاره‌ای به اعتراض‌های اخیر نشده است، بلکه صرفا به ذکر مواردی چون پورنوگرافی کودکان، مصرف مواد مخدر و توییت‌های ترغیب‌کننده کودکان به خودکشی بسنده شده است.

اکنون نهادهای قانونگذار در روسیه اعلام کردند که در صورت عدم همکاری توییتر، این پلتفرم را مسدود خواهند کرد. البته هنوز زمان دقیقی برای اجرای کردن این تصمیم اعلام نشده است. با این حال، پیام روسیه در این روسیه کاملا واضح است و بعید به نظر می‌رسد که کرملین بخواهد زمان زیادی را برای این کار، صبر کند.

در گزارش‌های برخی از رسانه‌های روسی آمده که دستور حذف توییتر در طی یک ماه آینده از سوی وادیم سوبوتین، معاون مدیر سازمان رگولاتوری روسیه صادر شده است.

رویترز به نقل از سوبوتین نوشت که هنوز توییتر واکنشی را به درخواست دولت روسیه نشان نداده و اگر این شرایط ادامه داشته باشد، ظرف یک ماه توییتر در این کشور مسدود خواهد شد.

با این حال، توییتر در هفته گذشته به دنبال افت سرعت این پلتفرم در روسیه اعلام کرد که این شبکه اجتماعی سیاست‌های سفت‌وسختی را در قبال محتواهای مرتبط با سوءاستفاده از کودکان دارد و این مسئله به همراه ترویج خودکشی و یا آسیب زدن به خود، در تضاد با قوانین این شبکه اجتماعی است.

توییتر همچنین اعلام کرد که هرگز به افراد و گروه‌ها اجازه نخواهد داد تا از این پلتفرم برای رفتار یا فعالیت‌های غیرقانونی همانند خرید و فروش هرگونه مواد مخدر سوءاستفاده کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا