تکنولوژیخودروخودرو الکتریکی

انتشار تیزری از کامیون الکتریکی تسلا Semi + ویدیو

تسلا ساعاتی پیش، ویدیویی را از نمونه اولیه کامیون الکتریکی جدید خود که قرار است تحت عنوان Semi وارد بازار شود، منتشر کرد.

این محصول الکتریکی احتمالا اولین خودروی تسلا خواهد بود که مجهز به نسل جدید باتری‌های این شرکت موسوم به 4860 عرضه خواهد شد. هفته گذشته نیز ویدیویی مربوط به لحظات تست تسلا Semi در کارخانه فرمونت این شرکت منتشر شده بود.

با این حال، هنوز این خودرو به مرحله نهایی و ورود به خط تولید نرسیده و چند سالی می‌شود که مهندسان تسلا در حال کار روی آن هستند. تاکنون دو نمونه اولیه از این کامیون الکتریکی در حال تست، رویت شده است.

ویدیویی که اخیرا توسط تسلا منتشر شده، حرکت تسلا Semi را در پیست مربوط به تست خودروهای این شرکت ضبط شده است. آنچه سبب جذابیت این خودرو شده، استفاده از پکیج باتری جدید با معماری پیشرفته‌تر به نام 4680 است که می‌تواند انرژی مورد نیاز برای حرکت این کامیون الکتریکی را تامین کند.

تسلا در زمان رونمایی اولیه از Semi، اعلام کرده بود که این کامیون الکتریکی در سال 2019 عرضه خواهد شد. اما پس از چندین بار تعویق زمان عرضه، تسلا از اواخر سال 2020 به عنوان زمان ورود این محصول به خیابان‌ها یاد کرد.

در این بازه زمانی نیز خبری از عرضه تسلا Semi نشد و چندی پیش نیز این شرکت سال 2021 را زمان عرضه این خودرو اعلام کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، تابستان گذشته طی ایمیلی به کارمندان خود گرفته بود که «اکنون زمان آن رسیده تا تسلا Semi وارد خط تولید شود»، اما زمان دقیقی را برای شروع این کار تعیین نکرد.

تسلا اخیرا اعلام کرد که تولیدات اولیه Semi برای امور لجستیکی این شرکت و به منظور انتقال تجهیزات میان دو کارخانه نوادا و فرمونت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. گفته می‌شود که این کامیون الکتریکی به لطف هزینه‌های پایین خود می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌های لجستیکی را کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا