تکنولوژیخودرو

تویوتا در تلاش برای تولید کامیون‌های هیدروژنی

تویوتا از تصمیم خود برای تولید کامیون‌هایی مجهز به سوخت هیدروژنی خبر داد و اعلام کرد که این محصول روانه بازار آمریکای شمالی خواهد شد.

به گفته تویوتا، کامیون‌های جدید این شرکت مبتنی بر کامیون‌های سری ایکس ال تولید خواهند شد و وظیفه تولید نیز بر عهده شرکت Hino Motors که از زیرمجموعه‌های تویوتا محسوب می‌شود، خواهد بود. اگرچه تویوتا حرفی از زمان دقیق عرضه این کامیون‌های هیدروژنی جدید نزد، اما اعلام کرد که در نیمه نخست سال آینده میلادی، نمونه اولیه‌ای از این محصول را در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

تویوتا از سال 2017 تاکنون مشغول تست نسل جدیدی از کامیون‌های الکتریکی خود در شهر لس انجلس بوده و جزو اولین شرکت‌هایی به شمار می‌رود که در زمینه سوخت هیدروژنی، سرمایه‌گذاری کرده است. این در حالی است که فعلا زیرساخت‌های استفاده از این کامیون‌ها مهیا نبوده و مشخص نیست که آیا این کامیون‌ها در بازار با استقبال خریداران مواجه خواهند شد یا خیر.

فناوری جدیدی که تویوتا در حال کار روی آن است، قادر است گاز هیدروژن و اکسیژن را به برق تولید کرده و انرژی مورد نیاز برای موتور کامیون را فراهم کند. از این رو، سوخت هیدروژنی، هیچ ضرری برای محیط زیست ندارد و می‌تواند به عنوان جایگزینی مناسب و بی‌خطر برای سوخت‌های فسیلی مورد استفاده قرار گیرد.

البته اخیرا و به دلیل نگرانی‌هایی که در پی انتشار آلاینده‌ها توسط انواع خودروها و کامیون‌ها وجود دارد، بسیاری از شرکت‌ها به سمت استفاده از سوخت‌های پاک حرکت و تاکنون چندین شرکت، محصولات خود را معرفی کرده‌اند.

تویوتا در تلاش برای تولید کامیون‌های هیدروژنی

در این میان، شرکت جنرال موتورز نیز در ماه گذشته میلادی، از آغاز همکاری خود با شرکت نیکولا برای تولید کامیون‌های مجهز به سوخت‌های هیدروژنی خبر داد. ولوو و دایملر نیز چندی پیش اقدامات خود را برای تولید کامیون‌هایی با سوخت پاک آغاز کردند. ناگفته نماند که شرکت هیوندای نیز در این زمینه قدم‌هایی را برداشته است.

البته نباید از شرکت تسلا غافل شد که در این زمینه یکی از پیشگامان محسوب می‌شود و اخیرا نیز اعلام کرد که سال آینده میلادی، کامیونی مجهز به باتری الکتریکی را روانه بازار خواهد کرد.

تویوتا در تلاش برای تولید کامیون‌های هیدروژنی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا