خودروخودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی پرنده Alauda اوخر سال وارد بازار می‌شود

شرکت Alauda از تصمیم خود برای فروش Airspeeder، اولین خودروی الکتریکی پرنده خود که در کلاس خودروهای مسابقه‌ای عرضه خواهد شد، خبر داد.

این شرکت اخیرا با استخدام مهندسان شرکت‌های چون بوئینگ و رنو F1 قصد دارد مراحل ساخت و توسعه این خودروی الکتریکی پرنده مسابقه‌ای سرعت ببخشد و تا پایان سال، زمینه را برای ورود این محصول به بازار آماده کند. خودروی شرکت Alauda که در شمار مدل‌های eVTOL جای می‌گیرد، قادر است به صورت عمودی به پرواز درآید و یا به همین حالت روی زمین بنشیند.

در واقع، این محصول از عملکردی شبیه به یک هلیکوپتر بهره می‌برد، اما با این تفاوت که هم از سروصدای کمتری در حین پرواز برخوردار خواهد بود و هم از لحاظ هزینه‌ها، مقرون به‌صرفه خواهد بود. شرکت مذکور اعلام کرد که Airpeeder با تلاش مهندسان زیادی از شرکت‌های بزرگ دنیا چون مک‌لارن، فورد، جگوار، لند روور و رنو در حال ساخت است.

همچنین برت هیل، از مهندسان باسابقه شرکت بوئینگ نیز با این تیم هممکاری دارد. جودیث گریگز نیز که با این گروه همکاری دارد، سابقه 27 سال فعالیت در عرصه فرمول وان را در کارنامه دارد. با این حال، هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص این خودروی الکتریکی پرنده منتشر نشده، اما قرار است راه را برای تولید و ورود خودروهای eVTOL به مسابقات ورزشی هموار کند.

تاکنون شرکت‌های مختلفی به تولید خودروهای پرنده روی آورده‌اند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به محصول لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل و همچنین ریل‌هافمن بنیانگذار لینکدین اشاره کرد. به گفته کارشناسان، خودروهای پرنده زودتر از خودروهای خودران وارد بازار خواهند شد. با این حال، هنوز دغدغه‌هایی چون نبود زیرساخت‌های مورد نیاز برای عرضه این خودروها وجود دارد که می‌بایست رفع شوند.

در این میان اما شرکت Joby Aviation گام‌های بزرگی را برداشته و اخیرا اعلام کرد که در سال 2024، خودوهای الکتریکی پرنده این شرکت در آسمان آمریکا به پرواز درمی‌آیند.

شرکت Alauda نیز اعلام کرد که فاز نخست پرواز و هدایت خودروهای الکتریکی پرنده این شرکت به صورت کنترل از راه دور انجام خواهد شد و به مرور و با مهیا شدن شرایط و توسعه بیشتر این خودروها، امکان سوار شدن انسان‌ها نیز فراهم خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا