تکنولوژی

خروج موقت شیائومی از لیست سیاه آمریکا

اخیرا یک قاضی فدرال، مانع از اجرای محدودیت‌های اعمال‌شده توسط وزارت دفاع آمریکا روی شرکت چینی شیائومی‌ شد.

محدودیت‌هایی که قرار بود طی چند روز آینده اجرایی شود و شیائومی ‌را با مشکلات جدیدی مواجه می‌کرد. این تصمیم به قبل از خروج ترامپ از کاخ سفید برمی‌گردد. زمانی که وزارت دفاع آمریکا، شیائومی ‌را به عنوان یک »شرکت نظامی‌کومونیست چین» معرفی کرده بود.

این موضوع باعث شد تا ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی، دستور منع تجارت و سرمایه‌گذاریشرکت‌هایی آمریکایی با این شرکت چینی را صادر کند.

اما اخیرا رادولف کونترراس، قاضی آمریکایی با صدور یک حکمی، به طور موقت از اجرایی شدن این فرمان علیه شیائومی ‌جلوگیری کرد. او اعلام کرد که تصمیم فوق، خودسرانه و بدون ادله کافی اتخاذ شده است.

شیائومی ‌نیز در واکنش به فرمان اجرایی ترامپ، اعلام کرده بود که اجرایی این محدودیت‌ها، ضرر شدید و غیرقابل بازگشتی را به کسب‌وکار و شهرت این شرکت وارد خواهد کرد. این شرکت چینی همچنین اعلام کرد که فعالیت‌های آن در راستای مقررات و قوانین است.

سخنگوی شیائومی ‌نیز در این باره گفت که این شرکت  تحت مالکیت، کنترل و یا وابسته به ارتش چین نیست و نمی‌توان آن را یک شرکت چینی کومونیست چین قلمداد کرد. این قاضی فدرال، دیدگاه‌های دولت ترامپ در خصوص فعالیت شرکت‌هایی چون شیائومی ‌را که آن‌ها را به ارتباط با چینی‌ها و تهدیدی برای آمریکا معرفی می‌کردند، بی‌اساس خواند و زیر سوال برد.

با این حال، شیائومی ‌اعلام کرد که تمامی‌تلاش‌های خود را برای برداشتن دائمی‌این محدودیت‌ها به کار خواهد بست.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا