تکنولوژی

مخترع نوار کاست درگذشت

لو اوتنز، از مهندسان قدیمی ‌شرکت فیلیپس و کسی که نوار کاست را برای اولین به دنیای ما انسان‌ها آورد، درگذشت.

این مخترع هلندی در روز ششم ماه مارس (16 اسفند) و در سن 94 سالگی در گذشت و وب‌سایت هلندی NPR این خبر را ساعاتی پیش رسما اعلام کرد. طبق گفته این وب‌سایت، اوتنز در اوایل دهه 1960 میلادی کار روی نوار کاست را اغاز کرد.

این مهندس هلندی به دنبال راهی بود تا امکان گوش دادن راحت و بی‌دردسر افراد به موسیقی را برایشان فراهم کند. کاری که در آن زمان و با استفاده از تجهیزات آن زمان میسر نبود. بنابراین، اوتنز ابتدا توانست نمونه اولیه ایده خود را با استفاده از چوب طراحی و تولید کند.

دستگاهی که به راحتی در جیب جای می‌گرفت و حمل آن نیز آسان بود. او همه تلاش خود را برای راضی کردن مدیران شرکت فیلپس به کار بست تا بتواند لایسنسن ایده خود را به صورت رایگان در اختیار دیگر تولیدکنندگان قرار دهد.

این تلاش‌ها در نهایت نتیجه داد و فیلیپس در سال 1963، اولین کاست کامپکت را معرفی کرد و طولی نکشید که این محصول به محبوبیتی فراتر از تصور دست یافت. اما اوتنز تنها به این نتیجه بسنده نکرد و نقش مهمی‌را در تولید دیسک‌های کامپکت یا همان سی‌دی در شرکت‌های فیلیپس و سونی ایفا کرد.

اقدامات لو اوتنز هلندی در عرصه موسیقی بسیار تاثیرگذار بود و او توانست با نوار کاست خود، این امکان را برای افراد و علاقه‌مندان به موسیقی فراهم کند تا در هر مکان و حتی در حین حرکت به موزیک مورد علاقه خود گوش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا