اپل

تحول در شیوه کار کردن انسان‌ها با ورود کامپیوترهای تاشو

همه‌گیری ویروس کرونا سرآغازی بود بر تغییراتی اساسی در تعاملات انسانی و نحوه کار میلیون‌ها انسان در سراسر جهان؛ به نحوی که ارتباطات فیزیکی به حداقل رسید و محل کار انسان‌ها نیز از ادارات و شرکت‌ها به خانه‌ها منتقل شد.

اگرچه این دورکاری یا همان کار در منزل، در ابتدا با چالش‌هایی همراه بود اما مزیت‌هایی چون افزایش بهره‌وری کارکنان و اجرای سریع‌تر امور را نیز به دلیل شرایط مناسب و بی‌دغدغه افراد در منازل به دنبال داشت.

نتایج گزارش اخیر شرکت لنوو نشان می‌دهد که 77 درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باروند شرکت‌ها در دوران پساکرونا، با دورکاری کارمندان خود راحت‌تر کنار خواهند آمد و حتی آن‌ها را به کار در منزل تشویق خواهند کرد.

افزون بر این، 52 درصد از  افراد شرکت‌کننده در این پژوهش معتقدند در آینده، مدت زمان دورکاری خود را افزایش خواهند داد. با این نگرش جدید، کارمندان مجبور شده‌اند تغییراتی جدید را در نحوه انجام کارهای خود برای اهداف دراز‌مدت و کوتاه‌مدتشان اعمال کنند. بدین معنی که اکنون باید به نقش فناوری در شیوه انجام کارها بیش از اینها توجه شود.

در این جهان که دیگر از هر نقطه‌ای می‌توان کار کرد و با سازمان‌ها و شرکت‌ها در ارتباط بود، دیگر مرزهای میان زندگی خصوصی و حرفه‌ای از بین رفته است. کارکنان اگرچه از اداره و شرکت‌های خود دور شده‌اند، اما همچنان و به لطف فناوری با این دفاتر در ارتباط و تماس هستند.

اما در این شیوه جدید از کار کردن، می‌بایست از ابزارها و دستگاه‌های پیشرفته‌ای استفاده کرد که از قابلیت سازگاری با شرایط کاری مختلف برخوردارند و می‌توانند به همه نیازهای یک کارمند پاسخ دهند. در واقع، شرایط جدید نیازمند استفاده از دستگاه‌های مدرنی است که بتوانند به کمک کارمندان دورکار بیایند.

اینجاست که فناوری جدیدی به نام دستگاه‌های تاشو می‌توانند کارساز باشند. کامپیوترها یا همان پی‌سی‌های تاشو که دستاوردی بدیع در عرضه فناوری به شمار می‌رود و توانسته نحوه تعاملات کاربران با دستگاه‌هایشان را بازتعریف کند. با پی‌سی‌های تاشو، افراد می‌توانند صرفنظر از شرایط مکانی که در آن حضور دارند، در دنیای فناوری غوطه‌ور شوند و با دیگران در ارتباط باشند.

در عصر حاضر، که دورکاری بیشترین بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته، به لطف این دستگاه‌ها، کاربران دیگر نیازی به حضور پشت میزهای سنتی و نشستن چندین ساعته در یک لوکیشن خاص برای کار کردن ندارند و دستشان برای انتخاب موقعیت‌های مختلف برای کار، باز است.

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که کاربران مدام و با توجه به نیازها و قابلیت‌هایی که در دستگاه‌های مختلف تعبیه شده، از گوشی به تبلت و یا از تبلت به لپ‌تاپ سوییچ می‌کنند. در واقع، این مسئله باعث شد تا نیاز به دستگاهی با قابلیت‌های چندگانه احساس شود و همین امر، سنگ بنایی شد برای تولید دستگاه‌های تاشو.

به عبارتی دیگر، کاربران اکنون یک لپ‌‎‌تاپ، یک تبلت و یک گوشی هوشمند را در دل دستگاه کوچک و به اصطلاح کامپکت دارند و می‌توانند از همه امکانات این سه محصول، به طور یکجا و در یک محصول بهره ببرند.

اگرچه تاکنون چندین مدل لپ‌تاپ و یا پی‌سی تاشو تاشو تولید شده اما هنوز این دستگاه‌ها به پیشرفت و توسعه بیشتری نیاز دارند و قطعا در تولید نسل جدید این محصولات از بازخوردهای کاربران امروزی این محصولات استفاده خواهد شد.

با توجه به رشد میزان دورکاری کارمندان و تصمیم بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای ترغیب کارکنان خود به دورکاری، پی‌سی‌های تاشو می‌توانند نقش تعیین‎‌‌کننده‌ای را در تسهیل دستیابی به این هدف ایفا و زمینه دورکاری‌های بدون دردسر را برای میلیون‌ها انسان فراهم کنند.

علاقه‌مندان به محصولات فناوری حتما به خاطر دارند که اولین پی‌سی تاشو را شرکت لنوو با محصولی به نام ThinkPad X1 Fold به بازار عرضه کرد. دستگاهی که به یک کیبورد جانبی، قلم دیجیتال و لوازم جانبی کاربردی مجهز بود و می‌توانست تجربه‌ای متمایز از کار با یک محصول چندکاره را برای خریداران رقم بزند.

حال اگر فناوری 5G نیز به این دستگاه‌ها اضافه شود، دیگر هیچ‌گونه نگرانی برای کارمندانی که می‌بایست همیشه آنلاین باشند، وجود نخواهد داشت. با توجه به روندی که اکنون شرکت‌ها در پیش گرفته‌اند، نسل جدید پی‌سی‌های تاشو با نمایشگرهای در ابعاد مختلف و البته فناوری نمایشگرهای رول‌شونده عرضه خواهند شد.

انتظار می‌رود که با تولید پی‌سی‌های تاشوی مجهز به قابلیت‌های امروزی‌تر، قدرت انعطاف‌پذیری بیشتری به کارکنان دورکار اضافه شود و شرکت‌ها نیز راه را برای تحقق این امر و دستیابی به مزایای شیوه جدید کار کردن کارکنان خود هموار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا