تکنولوژی

تبدیل عکس‌های قدیمی ‌به تصاویر متحرک با ابزار Deep Nostalgia

اگرچه در طی سال‌های اخیر از فناوری دیپ‌فیک یا همان جعل عمیق، بیشتر در جهت اهداف سوء و خرابکارانه استفاده شده، اما اخیرا شرکتی به نام MyHeritage توانسته با کمک این فناوری، امکانی جالب را در اختیار کاربران قرار دهد.

این شرکت که در زمینه تست DNA فعالیت دارد، از ابزاری جدید به نام Deep Nostalgia رونمایی کرد که می‌تواند عکس‌های قدیمی را به تصاویری انیمیشنی کوتاه تبدیل کند. در واقع، کاربران به لطف این ابزار می‌توانند به تصاویر نوستالژی و قدیمی خود جان ببخشند.

همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، عملکرد Deep Nostalgia تقریبا شبیه به قابلیت لایو فوتوز گوشی‌های آیفون است. MyHeritage برای عرضه قابلیت مذکور، با شرکت D-ID وارد همکاری شده است؛ شرکت مذکور طراحی الگوریتم انیمیشنی کردن عکس‌های قدیمی ا بر عهده داشته است.

تاکنون از فناوری دیپ فیک برای جابجایی چهره‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت اما مهندسان شرکت D-ID توانستند از این فناوری برای تبدیل تصاویر قدیمی به تصاویر متحرک کمک بگیرند.

البته محدودیت‌هایی نیز در استفاده از این ابزار وجود دارد؛ بدین معنی که اگر بیش از یک نفر در عکس حضور داشته باشند، امکان انیمیشنی کردن تنها یک نفر وجود دارد. همچنین حالت‌های انیمیشنی تنها محدود به سر، گردن و صورت افراد می‌شود.

تبدیل عکس‌های قدیمی ‌به تصاویر متحرک با ابزار Deep Nostalgia

 

تبدیل عکس‌های قدیمی ‌به تصاویر متحرک با ابزار Deep Nostalgia

برای استفاده از ابزار Deep Nostalgia، ابتدا می‌بایست در وب‌سایت MyHeritage ثبت‌نام کرده و تصویر خود را بارگذاری کنید. سپس این وب‌سایت به صورت خودکار با کمک ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی پردازش کرده و حرکات از پیش ثبت‌شده را به عکس اضافه می‌کند.

استفاده از این قابلیت رایگان است که البته واترماک MyHeritage در قسمت پایینی تصاویر خروجی ثبت می‌شود.

تبدیل عکس‌های قدیمی ‌به تصاویر متحرک با ابزار Deep Nostalgia

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا