استارتاپایران

بیمیتو از سرویس «پرداخت خسارت آنلاین» رونمایی کرد

استارتاپ بیمیتو از قابلیت جدید «پرداخت خسارت آنلاین» رونمایی کرد. در این سرویس کاربران می‌توانند با آپلود مدارک مورد نیاز و درج اطلاعات اتفاق پیش آمده از جمله ثبت مدارک فرد خسارت دیده و مقصر تصادف، کروکی، مدارک بیمه و…، خواستار محاسبه و خسارت خود از شرکت بیمه به صورت آنلاین شوند. این اطلاعات توسط هوش مصنوعی سامانه صحت‌سنجی شده و پس از ۲۴ ساعت نتیجه به آن‌ها اعلام می‌شود.

در جریان نشست خبری صبح امروز (۱۱ اسفند) که به صورت آنلاین برگزار شد، ارس اناری، عضو هیئت مدیره بیمیتو گفت با اشاره به دلایل اضافه کردن این سرویس اعلام کرد که طبق ارزیابی که آن‌ها انجام دادند، حدود ۳۰ در صد کاربران هنگام خرید به عامل پرداخت خسارت توجه دارند و بیش از نیمی از مردمی که بیمه خریده‌اند نیز حداقل یک بار با فرایند پرداخت خسارت مواجه شده‌اند. او در این باره توضیح داد: «۹۳ درصد مشتریان از فرایندهای دریافت خسارت اطلاعات کامل نداشتند و همچنین یکی از گلایه‌های آن‌ها از کارشناسان ارزیابی بود که از خود شرکت‌های پرداخت‌کننده بیمه بودند و یک شک و شبهه‌ای برای آن‌ها به وجود می‌آورد. تلف شدن زمان یکی دیگر از معیارهایی بود که حداقل دور روز کاری برای پیگیری آن‌ها و انجام فرایندها وقت می‌برد. در حال حاضر ما در پرداخت خسارت آنلاین این سه چالش را حل کردیم.» همچنین او تاکید کرد: «شرکت‌های بیمه ۸۰ درصد مبالغ دریافتی از مشتریان را به خود آن‌ها به عنوان خسارت پرداخت می‌کنند و این رقم بسیار بیشتر از میانگین جهانی است، اما بازهم مردم از این خدمات بیمه‌ها ناراضی هستند. در واقع با اینکه در این میان مقدار زیادی هزینه توسط شرکت‌های بیمه انجام می‌شود اما رضایتی خاصی از سوی مشتریان وجود ندارد.»

او در ادامه گفت: «ما در انجام فرایند خسارت آنلاین از کارشناسان مستقل ارزیابی شرکت‌های بیمه استفاده می‌کنیم. در نهایت نظر آن‌ها توسط کارشناس مورد اعتماد بیمه مرکزی تایید می‌شود. البته برای اطمینان بیشتر در برخی از پرونده‌ها کارشناسی به صورت حضوری و با نظارت خود ما هم انجام می‌شود.» ولی‌پور توضیح داد که این مجموعه مجوزهای لازم از ارشاد و اینماد را دریافت کرده است و رابطه خوبی هم با بیمه مرکزی دارند. مدیرعامل شرکت بیمیتو و ازکی اعلام کرد که امکان تقلب و کلاه‌برداری در این سامانه به علت به کارگیری هوش مصنوعی بسیار کمتر از میزان تقلب در شرکت‌های بیمه به صورت مراجعه حضوری است.

حامد ولی‌پور، مدیرعامل بیمیتو؛ ارس اناری، عضو هیئت مدیره بیمیتو، تیم لطیف، مدیرعامل سابق و عضو هیئت مدیره فعلی بیمیتو و آرش سروری، مجری برنامه

رشد ۵ برابری بیمیتو در یک سال گذشته

حامد ولی‌پور، مدیرعامل بیمیتو که مدل درآمدی آن‌ها از این سرویس، دریافت مبلغی از شرکت‌های بیمه و ارزیابی است که با توجه به میزان خسارت، مکان و نوع پرونده متفاوت است. ارائه این سرویس به کاربران به صورت رایگان انجام می‌شود. طبق اظهارت عضو هیئت مدیره شرکت بیمیتو، میزان افرادی که در یکسال برای دریافت خسارت به شرکت‌های بیمه مراجعه می‌کنند، ۴ درصد است که با توجه به تعداد یوزرهای بیمیتو یعنی ۱ میلیون نفر، او برآورد می‌کند آن‌ها در یک سال آینده به ۴۰ هزار پرونده را می‌توانند به شرکت‌های بیمه ارجاع بدهند. به گفته او این سرویس در حال حاضر در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، البرز قابل استفاده است.

تیم لطیف، مدیرعامل سابق ازکی و عضو هیئت مدیره شرکت بیمیتو درباره حجم بازار بیمه در ایران توضیح داد: «بازار بیمه بخش‌های مختلفی دارد که همه این بخش‌ها قابل ارائه خدمات آنلاین نیستند. از سوی دیگر بخش بزرگی از این بازار متعلق به بازیگرهای سنتی است. در نهایت بیمیتو و ازکی توانستند ۳ تا ۴ درصد از این بازار سهم داشته باشند. همچنین رشد بیمیتو و ازکی از زمان ادغام تاکنون که یک سال از آن می‌گذرد، رشد ۵ برابری را تجربه کرده‌اند و برنامه‌ریزی ما این است که در سال آینده این عدد ۲رقمی شود.»

به گفته او آن‌ها قصد دارند تا دو سال آینده به بورس ورود کنند. عضو هیئت مدیره بیمیتو درباره میزان سهام این شرکت گفت که ۵۰ درصد آن متعلق به مدیران قبلی شرکت بیمیتو، ۴۰ درصد سهم مدیران شرکت ازکی و ۱۰ درصد آن هم متعلق به شرکت مکث است که روی این مجموعه سرمایه‌گذاری کرده است. تیم لطیف در توضیح چگونگی راه‌اندازی ازکی گفت: «من چند سالی در آلمان زندگی می‌کردم و با اکوسیستم استارتاپی آن‌جا آشنا بودم. به پیشنهاد یکی از دوستانم وارد با فضای استارتاپی ایران آشنا شدم و با ایده گرفتن از استارتاپ چک۲۴ که یکی از بزرگترین استارتاپ‌های آلمان شده بود، وارد صنعت بیمه آنلاین مقایسه‌ای در ایران شدم و ازکی را راه‌اندازی کردیم. پیش از ما بیمیتو در حال فعالیت بود. در رفت‌وآمدهایی که به بیمه مرکزی برای پروسه‌های اداری و رگولاتوری داشتیم با حامد ولی‌پور آشنا شدم. با توجه به تفکر مشترک و اهدافی که داشتیم در سال ۹۸، تصمیم به ادغام گرفتیم. روند مذاکره ما فقط دو ما طول کشید.»

بیمیتو هم به گفته مدیرعاملش از یک زیرزمین خانه مادری در سال ۹۵ فعالیت خودش را با ۴ نفر شروع کرد که در ابتدا با چالش‌های زیادی از سمت رگولاتوری روبرو شدند. او توضیح داد که تاکنون هم دو راند جذب سرمایه داشته‌اند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا