تکنولوژی

زمان رونمایی از نسل جدید کارت‌ها‌ی گرافیک AMD Radeon RX 6000 اعلام شد

شرکت AMD از تصمیم خود برای رونمایی از نسل جدید کارت‌ها‌ی گرافیک سری Radeon RX 6000 در تاریخ 13 اسفند (3 مارس) خبر داد.

تراشه‌ها‌یی که مبتنی بر میکرومعماری RDNA 2 تولید شده‌اند و اکنون قرار است عضو یا اعضایی جدید به این خانواده اضافه شود. با این حال، AMD هنوز اطلاعاتی را در خصوص مدل‌ها‌ی که قرار است در تاریخ مذکور، معرفی شوند ارائه نکرده است.

تاکنون این شرکت مدل پردازنده گرافیکی متعلق به این خانواده به نام‌ها‌ی Radeon RX 6900 XT، Radeon RX 6800 XT و Radeon 6800 را عرضه کرده است. اما برخی از منابع خبری از رونمایی کارت گرافیک مقرون به‌صرفه‌ای تحت عنوان Radeon RX 6700 XT در این رویداد خبر داده‌اند.

گفته ‌می‌شود این محصول به مموری ویدیویی 128 گیگابایتی مجهز خواهد بود که ‌می‌تواند عملکرد بهتری را نسبت به نمونه‌ها‌ی مشابه متعلق به شرکت‌ها‌یی همچون انویدیا و سری GeForce RTX از خود نشان دهد.

با این حال، هر آنچه در مراسم 13 اسفند ماه معرفی شود، مجهز به میکرومعماری RDNA 2 خواهد بود که در حال حاضر، در نسخه‌ها‌ی پیشرفته کارت‌ها‌ی گرافیک کامپیوتری و همچنین کنسول‌ها‌یی چون ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 به کار رفته است.

با این حساب، کارت‌ها‌ی گرافیک جدید AMD به ورود خود به بازار به رقابت با کارت‌ها‌ی گرافیک سری GeForce RTX 3000 شرکت انویدیا خواهند رفت که همگی مبتنی بر معماری Ampere طراحی و تولید شده‌اند.

گفتنی است در طی ماه‌ها‌ی اخیر و با توجه به کمبود محصولات نیمه‌هادی در بازار، ضربه بزرگی به شرکت‌ها‌یی چون انویدیا و AMD که برای ساخت محصولات خود به این تراشه‌ها‌ متکی هستند، وارد شد. انویدیا پیش‌تر پیش‌بینی کرده که این کمبود قطعه، تا سه ماهه نخست سال 2021 ادامه خواهد داشت اما AMD تداوم این روند را تا پایان نیمه نخست سال جاری پیش‌بینی کرد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا