استارتاپایران

بیزیلی ، اپلیکیشن مدیریت مالی کسب‌وکارهای شخصی

اگر صاحب یک کسب‌وکار شخصی باشید شاید نام برنامه بیزیلی به گوشتان خورده باشد. تمرکز این برنامه روی مدیریت هزینه‌های کسب و کار شخصی است و به تازگی به این حوزه ورود کرده است. مدیریت هزینه‌ها و درآمدها نه تنها برای مردم، برای تمامی شرکت‌ها و موسسات سراسر دنیا یک موضوع حیاتی محسوب می‌شود و از این رو برای مدیریت آن از راهکارهای مختلفی استفاده می‌شود. اما حالا با ظهور پلتفرم‌های آنلاین و البته تمایل افراد به راه اندازی کسب و کارهای شخصی، مدیریت هزینه و دخل و خرج کسب و کارهایی که شخصا توسط افراد مدیریت می‌شوند هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

تاکنون برای کسب‌وکارهای حقوقی و مدیریت هزینه‌های شخصی نرم‌افزارهای حسابداری متعددی منتشر شده است اما برنامه‌ای که بتواند به افراد خود اشتغال یا فریلنسرها در مدیریت هزینه‌ها و صدور فاکتور و ثبت تراکنش‌ها کمک کند، تولید نشده بود. از همین رو استارتاپ «نیو»، که سابقه عرضه اپلیکیشن  مدیریت مالی نیو را در کارنامه خود دارد، یک حسابداری مالی فردی با تمرکز روی مدیریت هزینه‌های کسب و کار شخصی به نام «بیزیلی» راه‌اندازی کرده است. بیزیلی به عنوان یک حسابدار سعی دارد تا با ارائه امکاناتی کامل، به افرادی که کسب‌وکار خود را دارند، کمک کند تا به جای نوشتن مخارج روی کاغذ یا سپردن آنها به افراد دیگر بی‌نیاز کند. در ادامه به بررسی امکانات این اپلیکیشن خواهیم پرداخت.

بیزیلی برای سیستم‌ عامل‌های iOS، اندروید، ویندوز و تحت وب طراحی شده و این سه نسخه از لحاظ امکانات، کارکرد و تجربه کاربری کاملا مشابه یکدیگرند. نخستین اقدام شما پس از ورود به اپلیکیشن، ایجاد یک حساب کاربری و فعالسازی آن است. دانلود بیزیلی، محک و استفاده از آن تا ۳۰ روز رایگان است، اما پس از آن برای ادامه کار در اپلیکیشن می‌بایست اقدام به فعالسازی نسخه کامل آن کنید. همچنین می‌توانید بدون دسترسی به اینترنت با بیزیلی کار کنید و به محض دسترسی به اینترنت تمام اطلاعات شما در حسابتان ذخیره خواهد شد.

پس از ثبت نام و فعالسازی، به منوی اصلی وارد می‌شوید. بیزیلی از رابط کاربری ساده‌ای برخوردار است و سازنده ترجیح داده تا اطلاعات ضروری را در هر صفحه ذکر کرده و از جزئیات غیرضروری پرهیز کند. بنابراین با ورود به صفحات با گزینه‌های زیاد و شلوغی محیط درگیر نخواهید بود.

بیزیلی برای انجام کارهای حسابداری مثل وارد نمودن فاکتورهای فروش، خرید، گزارش تراکنش‌ها، ثبت چک‌ها، ثبت مشتریان، ثبت محصولات و لینک پرداخت آنلاین برای بیزنس‌های شخصی در نظر گرفته شده است. با انتخاب گزینه داشبور در سمت راست و بالای صفحه، به یک منو با همه گزینه‌های موجود و قابل استفاده در این برنامه دسترسی خواهید داشت.

ارسال فاکتورها در اپلیکیشن بیزیلی چگونه است؟

در قسمت فاکتور فروش، شما می‌توانید لوگو کسب‌وکار خود را بارگذاری کرده، خریدار موردنظر خود را انتخاب و سپس نوع فاکتور یا پیش فاکتور را مشخص کنید. در انتهای صفحه، می‌توانید نوع صدور فاکتور را با توجه به اهمیت مشتری به دو صورت رسمی و غیر رسمی مشخص کنید و امضای خود را هم بارگذاری کنید. همچنین می‌توانید با قرار دادن لینک پرداخت شخصی خودتان در فاکتور به مشتریان خود این امکان را بدهید تا پرداخت خود را با لینک مستقیم و آنلاین انجام دهند. در غیر اینصورت می‌توانید شماره حساب خود را تعریف کنید.

در قسمت فاکتور خرید هم می‌توانید با ثبت کردن کالاها و بارگذاری تصویر فاکتور، آن‌ها را به صورت بایگانی شده در اختیار داشته باشید.

 

 چگونه کالا یا خدمات خود را در اپلیکیشن بیزیلی تعریف کنیم؟

همان‌طور که در تصویر مشخص شده است، نام کالا، قیمت خرید و فروش را ثبت می‌کنید. در بخش مالیات هم می‌توانید وضعیت معافیت آن میزان نرخ به نسبت سال را مشخص کنید. همچنین بارکد و تصویر کالا را هم می‌شود که برای اطلاع رسانی بیشتر اضافه کنید.

 

گزینه دیگری که بیزیلی برای طبقه‌بندی هر چه بهتر اطلاعات برای کاربران در نظر گرفته است، ثبت اطلاعات مشتریان از جمله اسم، شماره تلفن، کد ملی، ایمیل و آدرس و… است که در صورت نیاز می‌توانید با آن‌ها در ارتباط باشید و گردش مالی آنها را مدیریت و بررسی کنید.

 

منوی چک‌ها برای مدیریت چک‌های دریافتی و پرداختی شما طراحی شده که در این قسمت علاوه بر ثبت نوع، تاریخ و مبلغ چک، می‌توانید برای موعد سررسید آنها یادآور بگذارید. مثلا کاری کنید تا اپلیکیشن دو روز پیش از فرا رسیدن موعد چک آن را به شما یادآوری کند. این یادآوری با استفاده از تقویم سیستم عامل موبایل صورت می‌پذیرد.

بخشی نیز در اپلیکیشن تحت عنوان منابع وجود دارد که در آن می‌توانید درگاه‌های پرداخت خود را تعریف کنید و در صورت ارسال فاکتور این آدرس در آن ذکر شود. در حال حاضر فقط درگاه زرین‌پال در این برنامه به صورت پیش‌فرض فعال است. 

در صفحه داشبورد اپلیکیشن بیزیلی می‌توانید اقلام پرفروش، مانده حساب هر یک از منابع و… را بررسی کنید و همچنین گزارشات دقیقی از گردش مالی کسب و کار خود داشته باشید.

در مورد امنیت این اپلیکیشن هم که با مراجعه به منوی تنظیمات می‌توانید برای ورود به بیزلی، یک رمز پسورد تعیین کنید.

بخش‌های پشتیبان و بازگردانی نیز از مهم‌ترین قسمت‌های این اپلیکیشن محسوب می‌شوند که با کمک آنها می‌توانید از اطلاعات خود در هر لحظه بک‌اپ گرفته و به ایمیل یا فضاهای ابری خود منتقل کنید. با حساب ابری بیزیلی می‌توانید در هر مکان و زمانی به اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشید.

به گفته ناصر غانم‌زاده، مدیرعامل بیزیلی، حساب‌کتاب تقریباً دغدغه همه‌ی کسب و کارهای کوچک و یا حتی اینترنتی است؛ برنامه حسابداری بیزیلی همه چیز را ساده‌تر خواهد کرد. او در این باره توضیح دهید: «یکی از بزرگترین چالش‌های کسب و کار شما حفظ جریان نقدینگی است. برای حفظ جریان نقدینگی علاوه بر مدیریت فاکتورهای خرید و فروش باید تمام هزینه‌های مربوط به کارتان مانند هزینه‌های جانبی، حقوق و دستمزد کارمندان و همچنین هزینه‌های شخصی خود را در نظر داشته باشید. پیگیری و ثبت تمام آنها فقط با چند کلیک در بیزیلی به سادگی انجام می‌شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا