استارتاپایران

۵ اپلیکیشن برتر فارسی برای مدیریت مالی شخصی

در این روزها که تورم و شرایط سخت اقتصادی بر فضای جامعه حکمفرماست، مدیریت هزینه‌ها به یک موضوع اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده به خصوص آنکه تعداد خریدهای اینترنتی، پرداخت قبوض و ده‌ها هزینه متنوع رشد بی سابقه‌ای پیدا کرده است. 

اما حالا داشتن یک اپلیکیشن که بتواند کاری مشابه یک حسابدار خبره را برای یک فرد انجام دهد و به عنوان یک دستیار مالی شخصی تحلیل مناسبی از دخل و خرج ارائه دهد، به سادگی فشار دادن یک دکمه است. 

به لطف توسعه موبایل و اپلیکیشن‌های موبایلی حالا برنامه‌های مختلفی در دسترس است که قادرند به خوبی وظیفه تحلیل و ذخیره تبادلات مالی و یا  تراکنش‌های کاربران را انجام دهند. در ادامه ما چند اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی فارسی را بررسی کرده‌ایم که بنا به نیازهای هر شخص می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

۱-  اپلیکیشن نیوُ

اپلیکیشن حسابداری شخصی نیو را می‌توان یکی از بهترین و ساده‌ترین برنامه‌های مدیریت شخصی مالی دانست. برنامه‌ای  که با ارائه امکانات کاربردی به کاربر و در عین سادگی استفاده، می‌تواند در مدیریت روزانه مخارج و امور مالی به کاربران کمک کند. نیوُ از اپلیکیشن‌های پیشرفته حسابداری برای سیستم عامل اندروید و آی او اس است که در آن می‌توانید حساب‌های مختلفی ایجاد کنید و دخل و خرج روزانه خود را بر اساس موضوعات مختلف ثبت کنید. در واقع نیوُ اپلیکیشنی برای مدیریت شخصی امور مالی است که به شما در رسیدن به آرامش خیال از هر لحاظ و در کل تعادل در زندگی کمک می‌کند. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به‌راحتی هزینه‌های‌ خود را در آن بررسی و برنامه‌ریزی کنید، بر روند پس‌انداز‌های‌تان نظارت داشته باشید، بودجه خود را مدیریت کنید و با یادآور‌های هوشمند از میزان طلب‌ها و بدهی‌های‌ خود آگاه شوید.

برای استفاده از قابلیت‌های این برنامه، ابتدا باید در این برنامه حساب کاربری بسازید. پس از آن می‌توانید از طریق دستگاه‌های مختلف به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید.

مرحله بعدی در استفاده از اپلیکیشن نیو، ساختن کیف پول است که می‌توانید نوع آن را از بین گزینه‌های مختلف انتخاب کنید. این کیف پول می‌تواند برای مثال مربوط به حساب شخصی یا هزینه‌های خانواده باشد یا اینکه از آن برای مدیریت مخارج ساختمان یا حساب و کتاب شرکت و کسب و کارهای کوچک استفاده شود. بنابراین علاوه بر حساب‌های شخصی، می‌توان برخی از مخارج و حساب‌های غیرشخصی و بزرگتر را نیز از طریق این برنامه مدیریت کرد.

اتصال نیو به سرویس پیامک‌های بانکی یکی از قابلیت‌های جذابی است که به شما در ثبت مخارج روزانه کمک زیادی می‌کند. این کار باعث می‌شود پس از دریافت پیامک تراکنش از بانک، اپلیکیشن نیو به صورت خودکار آن را در برنامه و در لیست تراکنش‌هایتان ثبت کند.

پس از انجام این مراحل، نوبت به ثبت هزینه‌ها و دریافتی‌ها می‌شود که از طریق دکمه دایره شکل سبز رنگ در صفحه اصلی انجام می‌شود. در قسمت کاربر می‌توان دریافتی، پرداختی و یا نقل و انتقالات خود را مثل سود بانکی، دریافت حقوق و … ثبت کرد. در این بخش می‌توانید دریافتی خود را از میان گروه‌های مختلف حساب انتخاب و حتی می‌توان گروه حساب جدیدی را هم تعریف کنید.

در بخش گزارش وجوه این امکان برای کاربر وجود دارد که پس از مدتی که اطلاعات تراکنش‌های خود را به صورت روزانه وارد کرد، تراکنش روزانه، ماهانه و سالانه خود را در یک نگاه مشاهده کند. و همچنین از بخش گزارش وجوه، وضعیت گزارش‌های خود را هم رصد کنید.

در منوی ابزارهای این برنامه امکانات مختلفی از جمله بودجه، پس‌انداز، اقساط، بدهی و طلب و خروجی اکسل دیده می‌شود که هر کدام امکانات خاصی را ارائه می‌دهند. برای مثال بخش خروجی اکسل می‌تواند تراکنش‌های مالی شما را به صوتر مرتب در قالب یک فایل اکسل ارائه کند.

همچنین در بخش پروژه می‌توانید با معرفی پروژه‌ها، حساب و کتاب جداگانه‌ای برای آن‌ها در نظر بگیرید که این قسمت بیشتر برای کسب‌وکار شخصی کاربر مناسب به نظر می‌رسد. همچنین در قسمت برنامه‌‌ریزی می‌توانید مبلغی به‌عنوان هدف برای پس‌انداز در نظر بگیرید و در پایان دوره ببینید تا چه اندازه توانسته‌اید به هدفتان برسید.

اما یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی و قابل توجه اپلیکیشن نیو این است که اگر قصد سفر یا گرفتن مهمانی دارید، با تعیین یک رویداد، امکان مشخص کردن مخارج آن به صورت جداگانه برای شما وجود دارد. همچنین بخش مدیریت چک هم یکی از بخش‌هایی است که با استفاده از آن کنترل کاملی بر چک‌ها و تاریخ سر‌رسید آنها خواهید داشت.

در منوی این برنامه امکانات مختلف دیگری از جمله برنامه‌ریزی، مدیریت چک، گروه‌های حساب، تراکنش‌ها، اشخاص، پروژه، امکانات و تنظیمات دیده می‌شود که هر کدام امکانات خاصی را ارائه می‌دهند. برای مثال بخش اشخاص مربوط به روابط مالی شما با دیگران است و میزان تراکنشی را به شما نشان می‌دهد که در طول ماه با اشخاص مختلف داشته‌اید.

نیو در بخش امنیت هم این امکان را به کاربر می‌دهد که از بخش تنظیمات روی برنامه رمز عبور گذاشته و حتی از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید. تمامی این قابلیت‌ها در کنار هم می‌توانند آرامش خیال را برای افرادی که دغدغه مالی و مدیریت آن را دارند، به همراه داشته باشد.

۲- اپلیکیشن فانوس

 

فانوس هم یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مدیریت مالی شخصی است که امکاناتی را برای زیر نظر داشتن دخل و خرج کاربر ارائه می‌دهد.

در بخش دارایی‌های در اپلیکیشن فانوس، می‌توانید دارایی‌های خود از قبیل حساب بانکی، پول، طلا و… را وارد کنید و از آنها مطلع باشید. در این برنامه امکان مانیتور کردن تغییرات دارایی‌ها در‌مقایسه‌با ماه گذشته هم وجود دارد. البته پروسه وارد کردن تراکنش‌های روزانه در این اپلیکیشن ممکن است به راحتی اپلیکیشن نیو نباشد و تا حدودی برای کاربر زمان‌بر باشد.

همچنین در بخش دخل و خرج می‌توان به پرداختی‌ها و دریافتی‌ها دسترسی داشت و آنها را مشاهده یا ویرایش کرد. در این بخش مجموع میزان دریافتی‌ها و پرداختی‌های ماهانه عنوان شده و می‌توان نگاه کلی به آنها داشت.

در بخش گزارش جامع هم می‌توان میزان دخل و خرج مربوط‌ به هر ماه را مشاهده و آمار آن را با دیگر ماه‌ها مقایسه کرد.

قسمت بودجه نیز کمک می‌کند با اختصاص یک میزان پول در ماه، هزینه‌های خود را در آن دسته مدیریت و به این شکل، از هزینه‌ کردن اضافی روی آن جلوگیری کنید.

این اپلیکیشن هم از نظر امنیتی امکان قرار دادن رمز عبور برای هر بار وارد شدن به برنامه را به کاربر می‌دهد.

۳ – اپلیکیشن پارمیس همراه

پارمیس همراه یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مدیریت مالی شخصی است که  امکان مدیریت و بودجه‌بندی هزینه‌ها، حساب‌های بانکی، چک‌ها و اقساط وام‌های را به کاربران می‌دهد.

پارمیس همراه این امکان را فراهم کرده که کاربران بتوانند به لیست گزارش‌های مالی دسترسی داشته باشند و یا هزینه‌ها و درآمدهای ثبت‌شده را روی نمودار مشاهده کنند. از دیگر قابلیت‌های ارائه‌شده توسط این اپلیکیشن می‌توان به امکان ذخیره گزارش به صورت فایل اکسل اشاره کرد.

نرم‌افزار حسابداری پارمیس همراه امکان ثبت و مدیریت چک، وام و اقساط را هم برای شما فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید برای چک‌ها و اقساط خود یادآور ایجاد کنید. بدین ترتیب دیگر زمان پرداخت اقساط و یا سررسید چک‌های خود را فراموش نخواهید کرد.

از دیگر ابزارهای این اپلیکیشن می‌توان به بانک یاب اشاره کرد. با استفاده از این ابزار می‌توانید به شعب بانک مورد نظر خود روی نقشه دسترسی داشته باشید.

این برنامه همچنین امکان تعریف دیگر اعضای خانواده درون اپلیکیشن را می‌دهد و از این طریق می‌توان هزینه‌های هر فرد را به صورت جداگانه ثبت و مشاهده کرد.

هرچند ممکن است فرآیندهای ثبت هزینه در این  اپلیکیشن کمی پیچیده باشد اما برای کسانی که نیاز به یک برنامه حسابداری تخصصی داشته باشند می‌‌تواند گزینه خوبی به شمار بیاید. 

4- حسابداری شخصی هلو

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مدیریت مالی شخصی که برای کاربران ایرانی عرضه شده، «اپلیکیشن حسابداری شخصی هلو» است. نرم‌افزار هلو یکی از برنامه‌های معروف حسابداری در ایران است که شرکت سازنده یک اپلیکیشن برای مدیریت خرج و مخارج شخصی کاربران موبایل نیز عرضه کرده است.

همانند دیگر اپلیکیشن‌ها، برای استفاده از این برنامه هم می‌توان رمز عبور تعیین کرد و از این طریق دسترسی به اطلاعات حساب‌ها را توسط دیگر افراد محدود کرد.

این اپلیکیشن در صفحه اصلی چهار بخش دارد که شامل گزارش‌ها، مدیریت چک، درآمدها و هزینه‌ها می‌شود. هرکدام از این بخش‌های نیز قابلیت‌های مختلفی را به کاربر عرضه می‌کنند. رابط کاربری این اپلیکیشن خیلی پیچیده نیست اما آنقدرها نیز ساده به نظر نمی‌رسد و ممکن است برای وارد کردن اطلاعات و ارقام دچار سردرگمی شوید. 

از دیگر قابلیت‌های اپلیکیشن حسابداری شخصی هلو می‌توان به مدیریت چک‌های پرداختنی، امکان ثبت درآمدها  و هزینه‌ها، گزارش گیری از هزینه‌ها و درآمدها و همچنین یادآوری سررسید چک‌ها اشاره کرد.

5- کیف پول محک

کیف پول محک هم یک اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی است که به کاربر امکان ثبت هزینه ها و درآمدها، ثبت قرض ها و بدهی ها به همراه موعد آنها، ثبت چک ها و تنظیم یادآور برای موعد سررسید، ثبت اطلاعات حساب های بانکی با جزئیات کامل، مشاهده گزارش‌های تراکنش مالی به صورت ماهیانه و تفکیک‌شده می‌دهد.

این اپلیکیشن امکان تعریف حساب بانکی با جزییات کامل را به کاربر می‌دهد و همچنین می‌توان مبالغ را با استفاده از ماشین حسابی که درون برنامه تعبیه شده وارد کرد.

همچنین در قسمت همسان‌سازی کیف پول محک می‌توان با وارد کردن مانده حساب واقعی، کلیه محاسبات مالی اپلیکیشن را با میزان واقعی سپرده به صورت کلی همسان‌سازی کنید. در بخش چک‌ها نیز می‌توان نوع چک، تاریخ سررسید و مبلغ آن را ثبت کرد و اپلیکیشن تاریخ سررسید هر چک را به کاربر اعلام می‌کند. این قابلیت‌ برای اقساط کاربر نیز به صورت مشابه وجود دارد.

کیف پول محک هم قابلیت تعیین رمز ورود برای استفاده از اپلیکیشن را دارد.

نوشته های مشابه

‫40 دیدگاه ها

  1. 선도적인 iGaming 콘텐츠 제공 업체인 최신 프라그마틱 게임은 혁신적이고 표준화된 콘텐츠를 통해 슬롯, 라이브 카지노, 빙고 등 다양한 제품을 고객에게 제공합니다.
    프라그마틱 게임

    프라그마틱 관련 글 읽는 것이 즐거웠어요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱에 대한 정보를 공유하고 있어요. 함께 교류하며 더 많은 지식을 얻어봐요!

    https://enazarov.com/link/
    https://www.12315oc.cn/
    https://csjiyili.com/link/

  2. iGaming 분야에서 선도적인 최신 프라그마틱 게임은 표준화된 콘텐츠를 제공하며 슬롯, 라이브 카지노, 빙고 등을 통해 뛰어난 엔터테인먼트를 선사합니다.
    PG 소프트

    프라그마틱의 게임은 언제나 풍부한 그래픽과 흥미진진한 플레이로 유명해요. 이번에 새로운 게임이 나왔나요?

    https://ahjdmt.com/hot/
    https://www.824989.com
    https://wqeqwrwqr.weebly.com/

  3. 최신 프라그마틱 게임은 iGaming 분야에서 독창적이고 표준화된 콘텐츠를 선보이는 주요한 공급 업체입니다.
    프라그마틱 슬롯 체험

    프라그마틱 관련 글 읽는 것이 정말 즐거웠어요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 공유하고 있어요. 함께 이야기 나누면서 더 많은 지식을 쌓아가요!

    https://wqeeeeeee.weebly.com/
    https://www.iaz681.com
    https://doggggqwe.weebly.com/

  4. 프라그마틱 슬롯에 대한 내용이 정말 도움이 되었어요! 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 찾아보세요. 함께 서로 이야기하며 더 많은 지식을 쌓아가요!
    프라그마틱 플레이

    프라그마틱의 게임은 정말 다양한데, 어떤 테마의 게임을 가장 좋아하나요? 나눠주세요!

    https://www.pihmctt.com
    https://www.pinknruby.com
    https://www.b4closing.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا