اپل

اپل در بهار پیش رو به تولید آیفون ۱۲ مینی پایان می‌دهد

اپل امسال تصمیم گرفت تا به خانواده گوشی‌های ۵G آیفون ۱۲، نسخه مینی را نیز اضافه کند. محصولی که تحت عنوان آیفون ۱۲ شناخته می‌شود و از نمایشگری ۵.۴ اینچی بهره می‌برد.

این گوشی از ابعاد کوچکی برخوردار است و به راحتی در دست و یا جیب جای می‌گیرد. همچنین این گوشی با قیمت پایین‌تر یعنی معادل ۶۹۹ دلار به فروش می‌رسد و یک انتخاب مقرون به‌صرفه در ایام همه‌گیری کرونا برای طرفداران برند اپل به حساب می‌آید.

اما این گوشی از نقطه ضعف‌هایی نیز برخوردار است. برای نمونه می‌توان به باتری ۲۲۲۷ میلی‌آمپری آن اشاره کرد که برای گوشی هوشمندی در این سال‌ها و البته مجهز به فناوری ۵G، نمی‌تواند ظرفیت قابل قبولی باشد.

از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی از آن است این گوشی نتوانسته آن چنان که باید و شاید مورد استقبال کاربران قرار گیرد. در همین رابطه، وب‌سایت MyDrivers، با انتشار گزارشی نوشت که آیفون ۱۲ مینی، بدترین عملکرد و کمترین میزان فروش را در میان مدل‌های آیفون ۱۲ داشته است.

در واقع، فروش این گوشی تنها ۶ درصد از مجموع درآمدهای اپل از گوشی‌های آیفون ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است. این شواهد کافی بود تا شرکت تحقیقاتی جی. پی. مورگان اعلام کند که اپل احتمالا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی به تولید آیفون ۱۲ مینی پایان خواهد بود.

ویلیام یانگ، از پژوهشگران این مرکز اخیرا پیش‌بینی خود در خصوص میزان تولید گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی را به ترتیب به ۹ و ۱۱ میلیون دستگاه کاهش داد. از سویی دیگر، برخی تحلیلگران نیز اعلام کردند که اپل طی ماه‌های آتی تولید آیفون ۱۲ پرو مکس خود را به ۱۱ میلیون افزایش خواهد داد. این گوشی به نمایشگر ۶.۷ اینچی و باتری ۳۶۷۸ میلی‌آمپری مجهز شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل در سال ۲۰۲۱ نیز از چهار مدل آیفون جدید رونمایی و تغییراتی را در جهت بهبود عملکرد و ارتقای قابلیت‌های این مدل‌ها اعمال خواهد کرد. در واقع، این شرکت احتمالا به دنبال راهکارهایی خواهد بود تا بتواند بدون افزایش سایز گوشی، ظرفیت باتری را ارتقا دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا