تکنولوژی

گوشی مفهومی شیائومی با چهار لبه خمیده رونمایی شد + ویدیو

شیائومی به تازگی از یک گوشی مفهومی ‌جدید رونمایی کرد که به نمایشگر واترفال با چهار لبه خمیده مجهز شده است.

این گوشی که هنوز نامی‌برای آن اعلام نشده، از نمایشگر بهره می‌برد که علاوه بر انحنای 88 درجه‌ای قسمت‌های کناری یعنی سمت راست و چپ بدنه، بخش بالایی و پایینی نمایشگر نیز به صورت خمیده طراحی شده است.

این یعنی دیگر هیچ جایی برای قرارگیری درگاه و دکمه‌ای فیزیکی در قسمت‌های کناری بدنه باقی نمی‌ماند. شیائومی هدف خود از طراحی چنین محصولی را فائق آمدن به برخی از محدودیت‌ها در گوشی‌های هوشمند امروزی و همچنین هموار کردن مسیر برای تولید گوشی‌هایی با طراحی یکپارچه و بدون درگاه اعلام کرده است.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که گوشه‌های این نمایشگر چگونه کار خواهد کرد؟ با توجه به تصاویر و ویدیوی منتشر شده، می‌توان گفت که مهندسان شیائومی در چهار گوشه نمایشگر بریدگی‌های کوچکی را در نظر گرفته‌اند که در حین نمایش محتوا، با رنگ مشکی قابل مشاهده‌ است.

این یعنی، فقط چهار گوشه نمایشگر این گوشی مفهومی‌شیائومی قادر به نمایش محتوا نیست و تمامی‌قسمت‌های کناری و بالایی و پایینی بدنه، مطابق با آنچه در ویدیو می‌بینید،محتوا را پخش می‌کنند و می‌توان از آن استفاده کرد.

با این حال، هنوز نمایشگرهایی با لبه‌های منحنی در میان کاربران جا نیفتاده‌اند و گوشی‌های کمتری مجهز به این قابلیت تولید و به بازار عرضه می‌شوند. نمونه بارز این خانواده، مدل گلکسی اس21 اولترا است که اگر جزو آن دسته از کابرانی هستید که کار با این قابلیت را نمی‌پسندید، باید بدانید که محصول جدید شیائومی برایتان یک کابوس خواهد بود.

اگرچه هنوز جزییات مربوط به این گوشی فاش نشده، اما به گفته یکی از مدیران شیائومی، این گوشی در تعدادی محدود تولید شده و توسط برخی از کارکنان این شرکت در حال تست و ارزیابی است. به گفته شیائومی، ساخت این نمایشگر نتیجه دستیابی به فناوری‌های شگرفی در خم کردن گلس و فناوری لمینیت است. این شرکت مدعی شد که برای ساخت این نمایشگر، از چیزی حدود 46 پتنت استفاده شده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا