تکنولوژی

سیستم شارژ بی‌سیم شیائومی ‌Mi Air Charge رونمایی شد

شیائومی ‌به تازگی از سیستم شارژ بی‌سیم جدید خود به نام Mi Air Charge پرده برداشت که می‌تواند چند دستگاه را به طور همزمان و بدون نیاز به نزدیک کردن دستگاه به شارژر، شارژ کند.

مزیت بزرگ فناوری Mi Air Charge به نسبت دیگر شارژرهای مرسوم در این است که از فناوری امواج رادیویی بهره می‌برد و قادر است از طریق این امواج، دستگاه‌های مختلف را حتی در هنگامی‌که کاربر در حال حرکت است، شارژ کند.

مهندسان شیائومی در این سیستم، از یک ایستگاه (استیشن) پایه با 144 آنتن استفاده کرده‌اند که قادر است سیگنال‌های شارژ را به دستگاه‌های سازگار ارسال کند. شیائومی ‌در خصوص این محصول عنوان می‌کند که با کمک Mi Air Charge، می‌توان گوشی‌های هوشمندی را که در فواصل چند متری نیز قرار دارند، شارژ کرد.

به گفته این شرکت، وجود برخی موانع نیز مانع از انتقال شارژ به صورت بی‌سیم به این دستگاه‌ها نخواهد شد و کاربران می‌توانند با خیال راحت در اتاق حرکت و در عین حال، امواج شارژ را دریافت کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این سیستم می‌تواند چند گوشی هوشمند را با قدرت 5 وات شارژ کند.

شیائومی ‌امیدوار است که از این فناوری در نسل جدید ساعت‌های هوشمند، اسپیکرها و دیگر محصولات الکترونیک استفاده کند تا کاربران دیگر نیازی به استفاده از شارژرهای سیمی‌نداشته باشند. البته شیائومی ‌در این راه تنها نیست و پیشتر در خبرها آماده بود که شرکت اپل نیز قصد دارد در آینده نزدیک از نسل جدید فناوری شارژ بی‌سیم خود که قرار است با همکاری شرکت Energous تولید شود، رونمایی کند.

البته هنوز اطلاعات زیادی در این زمینه در دست نبوده و مشخص نیست که آیا این همکاری به مقصد خواهد رسید یا خیر. با این حال، تصمیمات اخیر اپل برای حذف شارژرهای سیمی‌و استفاده از فناوری مگ‌سیف نشان می‌دهد که به زودی برای آیفون‌ها نیز سیستم‌های شارژ بی‌سیم پیشرفته‌ای عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا