تکنولوژیهواوی

هوآوی پتنت فناوری تشخیص الگوی صدا را ثبت کرد

هوآوی موفق به ثبت پتنت فناوری تشخیص الگوی صدا شده است که می‌تواند در آینده به عنوان روشی برای باز کردن قفل دستگاه گوشی و سایر محصولات هوشمند استفاده شود.

در تاریخ 24 ژوئیه سال 2019 میلادی، هوآوی و دانشگاه Duke Kunshan به صورت مشترک درخواست ثبت پتنت جدید فناوری تشخیص الگوی صدا (VoicePrint) را در چین ارائه کردند؛ این حق ثبت با شماره CN112289325A در تاریخ 29 ژانویه 2021 میلادی، تصویب و منتشر شد.

فناوری تشخیص الگوی صدا به طیف گسترده‌ای از فرکانس صوتی اشاره دارد که شامل اطلاعات گفتاری در صدای انسان است و با یک امضاء یا شناسه بیومتریک منحصر به فرد همراه است؛ این فرایند شباهت زیادی به الگوی اثر انگشت و روش شناسایی آن به واسطه اطلاعات موجود در خطوط منحصر به فرد انگشتان دارد.

این فناوری به عنوان فناوری تشخیص صدای گوینده شناخته می‌شود که ویژگی‌های آوایی را از سیگنال‌های صوتی استخراج می‌کند تا بتواند، تایید هویت را انجام دهد. بر اساس اطلاعات منتشرشده می‌توان گفت که استفاده از این فناوری می‌توان برای باز کردن قفل دستگاه استفاده کرد.

برای تشخیص صدا جهت باز کردن قفل دستگاه از هوش مصنوعی و سایر زمینه‌های مرتبط بهره گرفته می‌شود و می‌توان چنین فرایندی را برایش متصور شد؛ بعد از جمع‌آوری و ثبت نمونه صدای کاربر، یک صدای مشابه توسط دستگاه تولید می‌شود. با تطبیق و بر اساس این دو صدا، آوای الگوی دستگاه‌ شکل می‌گیرد.

توجه داشته باشید که محصولاتی مانند هوآوی FreeBuds 2 و FreeBuds 3 هم قابلیت الگوی صدای Bone را با به روزرسانی جدید دریافت کرده‌اند. فناوری بیومتریک الگوی صدای Bone با همکاری هوش مصنوعی می‌تواند هویت کاربر را با دریافت یک جمله، تایید کند. الگوی صدای Bone ترکیبی از تشخیص صدا و الگوی صدا بوده تا شناخت بیومتریک را فراهم کند.

با این ثبت اختراع می‌توان گفت در آینده از روش تشخیص صدا برای بازگشایی قفل در گوشی‌های هوشمند و سایر محصولات هوآوی استفاده خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا