ایرانتکنولوژی

ورود اینترنت به ایران به روایت ناصرعلی سعادت

در جریان رویداد کیفیت اینترنت که در هفته آینده برگزار می‌شود، ناصر علی سعادت در یک فیلم ویدیویی از نخستین روزهای اتصال ایران به اینترنت و تجهیزات فنی مورد استفاده در آن زمان می‌گوید.

سعادت که طراحی اولین شبکه و تامین تجهیزات فنی اتصال ایران به اینترنت را در اوایل دهه 70 به عهده داشته در این ویدیو توضیح می‌دهد که چگونه اتصال ارتباطی یک شبکه در مرکز فیزیک نظری به دانشگاهی در اتریش به ایجاد نخستین مسیر ارتباطی ایران و اینترنت تبدیل شد.

ناصرعلی سعادت دانش آموخته دانشگاه شریف است و سال‌ها قبل از اتصال ایران به اینترنت به همراه یکی از دوستانش یک شرکت نرم‌افزاری تاسیس کرد. او بعد از اتصال ایران به اینترنت شرکت ندارایانه را تاسیس کرد که نخستین شرکت خدمات دهنده ایمیل و اینترنت به کاربران عادی است.
این گفت‌وگو در موزه‌ای منحصر به فرد متعلق به ناصرعلی سعادت که بخش قابل توجهی از محصولات تاریخ تکنولوژی در آن نگهداری می‌شود، ضبط شده است. او با بخش عمده این محصولات که چند دهه از قدمت آن‌ها می‌گذرد، از ابتدا کار کرده است، برخی از این محصولات از نخستین محصولات مورد استفاده در ارتباطات اینترنتی ایران بوده است.

رویداد آنلاین کیفیت اینترنت ایران و نقش آن در کسب وکارهای تکنولوژی روز یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ با حضور صاحب‌نظران بخش خصوصی، متخصصان فنی و مدیران تصمیم‌ساز دولتی توسط آی تی ایران برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این رویداد تحلیل تاثیر کیفی اینترنت بر رشد اقتصاد دیجیتال و استارتاپ‌های ایرانی، شناسایی نقاط ضعف و قوت توسعه زیرساخت‌ها و سیاست‌گذاری اینترنت در کشور از ابتدا تا امروز است. طی دو پنل در این رویداد موضوعات «زیرساخت اینترنت و سیاست‌ها» و « تاثیر کیفیت اینترنت بر رشد کسب‌وکار‌ها» با حضور بازیگران هر بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که به زودی یک نسخه کاملتری از این ویدیو توسط ای تی ایران منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. Нужна машинная штукатурка стен в Москве, но вы не знаете, какой подрядчик лучше выбрать? Обратитесь к нам на сайт mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru! Мы предоставляем услуги по механизированной штукатурке стен любой площади и сложности, а также гарантируем качество и надежность.

  2. Хотите получить идеально ровный пол без лишних затрат? Обратитесь к профессионалам на сайте styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по стяжке пола м2 по доступной стоимости, а также устройству стяжки пола под ключ в Москве и области.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا