ایران

کاهش ۲۵ درصدی تعرفه اینترنت زیرساخت

معاون وزیر ارتباطات از کاهش ۲۵ درصدی تعرفه اینترنت زیرساخت خبر داد. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و معاون وزیر ارتباطات، در توئیتر خود نوشت: با پیشنهاد وزارت ارتباطات و تصویب کمیسیون تنظیم مقررات، پهنای باند اینترنت زیرساخت ۲۵ درصد ارزان شد.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات چندی پیش اعلام کرده بود که در صورت افزایش پهنای باند افزایش،  قیمت اینترنت کاهش خواهد یافت. البته هنوز زمانی برای اجرای این مصوبه مشخص نشده است.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می‌دهد، ضریب نفوذ پهن‌باند اینترنت اکنون به ۱۰۲ درصد رسیده که ۹۱ درصد آن متعلق به ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند سیار است. همچنین طبق این آمار تعداد مشترکین تلفن همراه در حال حاضر از مرز ۱۲۵ میلیون نفر گذشته و درصد نفوذ تلفن همراه در کشور ۱۴۹.۹ است. اکنون بیش از ۵۶ میلیون نفر مشترک اینترنت پهن‌باند هستند. از این تعداد بیش از ۹ میلیون نفر اشتراک پهن‌باند ثابت دارند و بیش از ۷۶ نفر مشترک اینترنت پهن‌باند سیار هستند. در سال ۹۵ تعداد مشترکین ۳۳ میلیون نفر بود که طی چهار سال توانست رشد بیش از ۲ برابری را تجربه کند.

همچنین طبق آمارها ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت در سال ۹۸ حدود ۱۰.۶۱ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند موبایل ۷۶.۵۸ درصد به ثبت رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۹۸ شمار مشترکان اینترنت پهن باند به بیش از ۷۳ میلیون نفر رسیده که از این تعداد بیش از ۶۳ میلیون و ۶۱۷ هزار نفر از طریق موبایل و ۸ میلیون و ۸۱۳ هزار نفر از طریق ADSL و سایر فناوری‌های ثابت به اینترنت متصل می‌شوند.

این در حالی است صبح روز چهارشنبه اول بهمن ماه خبری مبنی بر احضار وزیر ارتباطات در رسانه‌ها منتشر شد. خبری که حکایت از اعلام جرایم متعدد توسط دادستان کل کشور علیه وزیر ارتباطات داشت. در متن این خبر آمده بود که محمدجواد آذری‌جهرمی به دلیل استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام علیرغم حکم صادره، استنکاف از اجرای دستورات مقام‌های دولتی که اشاره به ابلاغ رییس مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارتباطات برای کاهش پهنای باند بین‌الملل و محدودسازی پیام رسان‌های خارجی دارد، احضار شده است. به دنبال این موضوع رئیس‌جمهور هم در سخنرانی با تشکر از وزیر ارتباطات اعلام کرده بود: کسی را به خاطر پهنای باند نمی‌توانند محاکمه کنند. دستور من بوده و اگر می‌خواهید محاکمه کنید من را محاکمه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا