ایران

وزیر ارتباطات پس از احضار به دادسرا با قرار التزام آزاد شد

استنکاف از فیلترینگ اینستاگرام و محدود کردن پهنای باند پیام رسان‌های خارجی از موارد اتهامی است

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (۱بهمن) با اعلام جرم دادستان کل کشور و شکایت صداوسیما به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد و پس از تفهیم اتهام با قرار التزام آزاد شد. دادسرای عمومی و انقلاب تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که اشخاص حقیقی و حقوقی متعددی پیگیر شکایت از محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات هستند. در این اطلاعیه تاکید شده که در ۵ سال اخیر حکم فیلترینگ هیچ شبکه‌ اجتماعی‌ صادر نشده است.

پیش از این صبح امروز خبرگزاری برنا اولین بار از احضار محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام جرم دادستان کل کشور و شکایت صداوسیما به دادسرای فرهنگ و رسانه خبر داد. پس از آن سید جمال هادیان، رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر خود نوشت که آذری‌جهرمی امروز به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و در مورد اعلام جرم‌های دادستان کل کشور علیه او، توسط بازپرس پرونده بازجویی شده است و پس از استماع و اخذ پاسخ، بازپرس دستور آزادی وزیر ارتباطات با قرار التزام را صادر کرده و وی هم‌اکنون در محل کار حاضر است.

با این حال دادسرای عمومی و انقلاب تهران در اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد که «پرونده قضائی آذری جهرمی با شکایت تعداد زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل شده که در متن تقطیع شده منتشره اغلب این موارد اتهامی حذف شده است. در این اطلاعیه آمده است که در ۵ سال اخیر حکم فیلترینگ هیچ شبکه اجتماعی صادر نشده است.»

به گزارش دادستانی تهران برخی دیگر از عناوین اتهامی متعدد آذری جهرمی در پرونده قضایی تشکیل شده برای وی، نتیجه گزارش‌ های نهادهای مردم نهاد، ضابطین و ارگانهای مختلف بوده است که بر اساس نص صریح قانون به دلیل مقدماتی بودن تحقیقات پرونده، این دادسرا از اعلام جزییات آن معذور است.
دادستانی تهران، با رد کردن برخی گمانه زنی‌ها و شایعات منتشر شده در فضای مجازی اعلام کرده که، طی دو سال گذشته و در دوره جدید دادستانی تهران، هیچ حکم قضایی مبنی بر فیلترینگ یا مسدودسازی شبکه های اجتماعی ای صادر نشده است.

این مطلب ساعت ۱۹.۵۳ در تاریخ ۱ بهمن ۹۹ با اضافه شدن اطلاعات جدید از توییت مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات به روز شده است.

منبع
برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا