اسپیس ایکس

اسپیس ایکس به دنبال ساخت نسل جدیدی از ماهواره‌های استارلینک

اسپیس ایکس که این روزها با پرتاب موشک‌های فالکون 9 و استقرار ماهواره‌های متعدد در مدار، در کانون توجهات قرار گرفته، اخیرا از تصمیم خود برای تولید نسل جدیدی  از ماهواره‌های استارلینک خود خبر داد.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که اسپیس ایکس تاکنون بیش از 1000 ماهواره نسل اول استارلینک را در مدار قرار داده و اکنون به نظر می‌رسد که نوبت به پرتاب نسل دوم این ماهواره‌های اینترنت‌رسان رسیده است.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، اسپیس ایکس به دنبال استخدام مهندس نرم‌افزاری جدید برای مدیریت فرآیندهای آزمایش سخت‌افزار ماهواره‌های استارلینک و تولید نسخه‌های جدیدی از این ماهواره‌هاست. استارلینک، پروژه بلندپروازانه اسپیس ایکس برای ایجاد شبکه‌ای از هزاران ماهواره مرتبط به هم است تا بتوانند اینترنت پرسرعت را در اختیار کاربران سراسر جهان قرار دهند.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در نوامبر سال 2019، تاییدیه پرتاب 11 هزار و 943 ماهواره متعلق به پروژه استارلینک را صادر کرد. اسپیس ایکس تاکنون طی چند مرحله، ماهواره‌هایی را در مدار قرار داده و امیدوار است که بتواند تا سال 2024، حدود 4425 ماهواره استارلینک را در مدار مستقر کند.

اسپیس ایکس تاکنون 1023 ماهواره را در خلال 8 پرتاب به مدار فرستاده است. این شرکت تقریبا در هر پرتاب موشک فالکون 9، حدود 60 ماهواره را مسافر فضا می‌کند و حتی در قالب پروژه Rideshare خود، ماهواره‌های متعلق به دیگر شرکت‌ها و مراکز دانشگاهی را نیز به مدار می‌برد.

در حال حاضر، این شرکت از نسخه‌های 0.9 و 1 ماهواره‌های استارلینک بهره می‌برد و طبق اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، این شرکت قصد دارد تا نسخه‌های 1.5 و 2 را نیز در آینده نزدیک تولید و دیگر ماهواره‌های استارلینک جا مانده را به مدار بفرستد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا