ایلان ماسکتکنولوژی

ایلان ماسک چگونه در مصاحبه های استخدامی، دروغ را تشخیص می‌دهد؟

ایلان ماسک اکنون ثروتمندترین مرد جهان است و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که آرزوی کار کردن در یکی از شرکت‌های بزرگ تحت هدایت وی را در سر نداشته باشد.

ماسک در حال حاضر، مدیرعاملی تسلا و اسپیس ایکس را برعهده دارد که هر دو به ترتیب در تولید خودروهای الکتریکی و ماموریت‌های فضایی جزو پیشگامان این حوزه‌ها هستند. اما شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که در جلساتی که با حضور ایلان ماسک و برای استخدام نیروی جدید برگزار می‌شود، چه می‌گذرد و چه سوالاتی پرسیده می‌شود.

این کارآفرین بزرگ می‌گوید که شرط به‌کارگیری نیروها در تسلا، دانشگاه محل تحصیل و یا حتی میزان تحصیلات افراد نیست. او می‌گوید: برای استخدام در تسلا هرگز نیازی به داشتن یک مدرک دنشگاهی و یا حتی گذارندن مقطع دبیرستان هم نیست.

اما ایلان ماسک به شواهدی که نشان از توانایی متمایز و استثنایی افراد دارد، تمرکز کند. مدیرعامل تسلا می‌گوید: اگر سابقه دستیابی به موفقیت و توانایی ویژه در فرد وجود داشته، احتمالا در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

ایلان ماسک چگونه در حین مصاحبه، دروغ را تشخیص می‌دهد؟

مشکل اینجاست که هر کسی می‌تواند ادعا کند که در کار خود بهترین و بی‌بدیل است و تشخیص درستی و یا نادرستی ادعا این افراد هم سخت و یا حتی در بعضی مواقع غیرممکن است. خوشبختانه ماسک در سال 2017 و در خلال اجلاس جهان دولت‌ها (WGS) راه‌حل این مشکل را بیان کرد.

او از هر کسی که داوطلب در مصاحبه استخدام یک سوال مشترک را می‌پرسید: در مورد تعدادی از پیچیده‌ترین مشکلاتی که تاکنون داشتی و نحوه برطرف کردن آن‌ها، کمی‌توضیح دهید.

ایلان ماسک می‌گوید از آنجایی که افراد دقیقا می‌دانند که چگونه این مشکلات را حل کرده‌اند، می‌توانند آن‌ها را با جزییات تعریف کنند.

روشی که ماسک از آن استفاده می‌کند، مبتنی بر این ایده است که افرادی که دروغ می‌ گویند، قادر به ارائه توضیحات قانع‌کننده نخواهند بود. بنابراین، او از این افراد می‌خواهد که قدم به قدم حل مشکل را برایشان توضیح دهند.

مهر تایید بر استراتژی ماسک توسط پژوهشگران

پژوهشی در ماه دسامبر سال گذشته برای تشخیص دروغ در میان مصاحبه شوندگان صورت گرفت که یافته‌های این بررسی مهر تاییدی زد بر استراتژی ایلان ماسک. او سال‌هاست که از این روش و البته این سوال، در مصاحبه‌های استخدامی‌خود استفاده می‌کند.

محققان اعلام کرد که از این شیوه برای بازجویی و پی بردن به ارتکاب جرم یا بی‌گناه بودن افراد نیز استفاده می‌شود. به نحوی که با دقت در جزییات اطلاعات ارائه‌شده می‌توان به درستی اظهارات اشخاص پی برد.

بر اساس این بررسی، می‌توان احتمال دروغ گفتن افراد را دقت 70 درصد تشخیص داد. این یعنی، اثربخشی روش مذکور که توسط ایلان ماسک و برخی دیگر از بزرگان دنیای فناوری از آن برای جذب نیروی کار بهره می‌گیرند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا