اپلایلان ماسک

ایلان ماسک: می‌خواستم تسلا را با یک دهم قیمت فعلی به اپل بفروشم

ظاهرا ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در برهه‌ای از زمان قصد داشته تا این شرکت را به اپل بفروشد.

وی در پاسخ به توییت روز گذشته خبرگزاری رویترز مبنی بر تصمیم اپل برای عرضه احتمالی اولین خودروی الکتریکی خودران این شرکت در سال 2024 نوشت: در تاریک‌ترین روزهای برنامه (خودروی الکتریکی) مدل 3، تصمیم داشتم تا با تیم کوک در مورد فروش تسلا با یک دهم قیمت فعلی آن به شرکت اپل صحبت کنم اما او این ملاقات را قبول نکرد.

box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]خودروی اپل احتمالا سال 2024 عرضه ‌‌می‌شود[/box]

البته این موضوع تازگی ندارد و چند سالی است که شایعاتی پیرامون فروش تسلا به اپل به گوش می‌رسد، اما این برای اولین بار است که شخص ایلان ماسک طراحتا در این خصوص صحبت می‌کند. در ادامه، ایلان ماسک خواستار بررسی درستی ادعای رویترز شد.

این خبرگزاری اخیرا اعلام کرد که اپل در حال توسعه یک باتری با قابلیت‌ها و فناوری غیرمنتظره است که از طراحی مونوسل (Monocell) بهره می‌برد. منبعی که این اطلاعات را در اختیار رویترز قرار داده، اعلام کرد که این باتری می‌تواند قدرت پیمایش بالاتری را برای خودروی الکتریکی اپل نسبت به دیگر مدل‌های موجود به ارمغان آورد.

رویترز همچنین در گزارش خود نوشت که اپل در حال بررسی احتمال استفاده از ترکیب شیمیایی لیتیوم آهن فسفات است تا بتواند هزینه‌های تولید باتری‌های الکتریکی را کاهش دهد و در عین حال، باتری ایمن‌تری را در دل خودروهای خود تعبیه کند.

ماسک در واکنش به این اطلاعات از عبارت «اگر درست باشد، عجیب خواهد بود» استفاده کرد. وی گفت تسلا پیشتر استفاده از باتری‌های آهن فسفات را در خودروهای تولیدی در کارخانه گیگافکتوری شانگهای آغاز کرد و ادامه داد که تولید باتری‌های طراحی مونوسل از لحاظ الکتروشیمیایی، غیرممکن است چراکه این باتری قادر به تولید حداکثر ولتاژ برای استفاده نخواهند بود.

همچنین در بخش دیگری از گزارش رویترز آمده که اپل به دنبال استفاده از سنسورهای لیدار در این خودروی الکتریکی است اما همانطور که می‌دانید ماسک علاقه‌ای به این سنسورها ندارد و نسبت به این خبر واکنش خاصی نشان نداد.

با این حال، اپل هنوز واکنشی را در قبال گزارش اخیر و همچنین توییت‌های ایلان ماسک نشان نداده است.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا