موبایلهواوی

گوشی Y9a هواوی، میان رده‌ای خوش قیمت و با امکانات مناسب

فرقی ندارد شما یکی از دوست داران هواوی باشید یا خیر، حتما اخبار تحریم‌های پی‌درپی آمریکا علیه برند هواوی را شنیده‌اید. تحریم‌های مختلف، اگرچه مسیر تولید تلفن همراه برای هواوی سخت تر کرده است، اما این برند چینی با سرعت موانع پیش رو از میان برداشته و محصولات خود جدید خود را به دنیای تکنولوژی معرفی می‌کند.

یکی از تازه‌ترین محصولات هواوی با نام Y9a در سپتامبر سال 2020 معرفی شد. این گوشی به خانواده‌ی Y هواوی تعلق دارد و نسخه‌ی جدید گوشی Y9 محسوب می‌شود. Y9a یک گوشی میان رده است و با قیمت حدود 239 دلار یک گوشی کاملا اقتصادی محسوب می‌شد. هم‌چنین شما می‌توانید خرید قسطی گوشی Y9a هواوی را در نظر بگیرید و نگرانی هزینه آن نباشید. بنابراین اگر قصد خرید یک تلفن همراه مقرون به صرفه همراه با جدیدترین امکانات را دارید، بهتر است نگاهی به مشخصات Y9a بیاندازید.

 

ظاهر زیبا و طراحی چشم‌گیر

 

در نگاه اول رنگ‌های منحصر به فرد Y9a توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد. این گوشی در رنگ‌های نقره‌ای و صورتی و مشکی با بازی سایه و نور ارائه می‌شود و ظاهری سه بعدی را تداعی می‌کند. قاب پشتی این گوشی مانند تمام گوشی‌های میان رده‌ی هواوی از پلاستیک براق ساخته شده است و بازتاب نور بر روی آن نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند.

صفحه نمایش هواوی Y9a بدون ناچ و حاشیه است و حدود 92 درصد از فضا را به خود اختصاص داده است. این گوشی نمایشگر 6.6 اینچ با کیفیت Full HD+ را در اختیار شما قرار می‌دهد. دوربین سلفی از مکانیزم پاپ آپ بهره می‌برد. طراحی این گوشی کاملا مطابق سلیقه‌ی جوانان است و وزن 197 گرمی آن شما را خسته نخواهد کرد. برای باز کردن قفل گوشی می‌توانید از حسگر اثر انگشت که در پشت گوشی تعبیه شده است، استفاده کنید.

 

مشخصات فنی و سخت افزار

 

تراشه‌ای که هواوی برای این دستگاه انتخاب کرده است، Mediatek Helio G80 نام دارد و با 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود. حافظه‌ی داخلی این دستگاه 128 گیگابایت است که می‌توان مقدار آن را با کارت حافظه نانو ارتقا دارد. پردازنده‌ی گرافیکی Y9a، Mali-G52 MC2 GPU است و حدود 30 درصد قدرت‌مندتر از نسل پیشین خود است و عملکرد قابل قبولی در اجرای بازی دارد. با این حال نمی‌توان آن را با گوشی‌های پرچمدار 2020 مقایسه کرد.

جدیدترین میان رده‌ی هواوی در میانه‌ی سال 2020 به اندروید 10 مجهز است و رابط کاربری آن ژست‌های جذابی را طراحی کرده است.

 

دوربین چهارگانه‌ی بی‌نظیر

 

دوربین پشتی هواوی از یک مجموعه دوربین 4 گانه تشکیل شده است. اگر بخواهید نگاه دقیق‌تری به دوربین‌های این گوشی داشته باشید، خواهید دید با یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 ،فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر، یک دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی با دریچه‌ی دیافراگم f/2.4، دوربین ماکرو  با رزولوشن 2 مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/2.4 و در نهایت سنسور عمق 2 مگاپیکسلی سروکار خواهید داشت. دوربین اصلی تصاویر با جزئیاتی را ثبت می‌کنند. هم‌چنین در هنگام عکس‌برداری از تکنیک ترکیب پیکسل استفاده می‌شود و دقت عکاسی را تا 4 برابر افزایش می‌دهد.

دوربین اولترا واید Y9a هواوی دارای زاویه دید 120 درجه است و فضای عریضی را در اختیار عکاس قرار می‌دهد. دوربین سلفی پاپ آپ این گوشی تصاویری با کیفیت 16 مگاپیکسل ثبت می‌کند. به لطف هوش مصنوعی به کار رفته در گوشی، شما می‌توانید از انواع افکت‌های و تنظیمات پیشرفته برای عکاسی بهتر استفاده کنید.

در مورد ضبط فیلم و ویدئو باید گفت لرزشگیر الکترونیکی قدرتمند این گوشی، از سوژه‌های متحرک ویدئوهای پایدار و با ثبات ضبط خواهد کرد.

 

باتری همه فن حریف

 

باتری گوشی Y9a هواوی 4200 میلی آمپر است و با یک شارژر سریع 40 واتی ارائه می‌شود. هواوی باتری این گوشی را همراه تکنولوژی مدیریت مصرف ارائه کرده است. بنابراین می‌توانید انتظار بالایی از شارژدهی آن داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی این گوشی می‌توان به سرعت بسیار بالای شارژ شدن باتری اشاره کرد. با اتصال کابل شارژر به گوشی، باتری ظرف نیم ساعت تا 70 درصد شارژ خواهد شد و به مدت طولانی باقی خواهد ماند.

 

سرویس HMS

 

سرویس‌های موبایل گوگل با عنوان GMS شناخته می‌شود و اپلیکیشن‌های متداوای نظیر گوگل مپ، گوگل درایو، گوگل کروم و… را در برمی‌گیرد. اما به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه شرکت هواوی، این برند استفاده از سرویس‌های گوگل با محدودیت روبه‌رو شد و تصمیم گرفت سرویس موبایل اختصاصی خود را با نام HMS (Huawei Mobile Services) را راه اندازی کند. این پلتفرم تمام امکاناتی که گوگل در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد. بنابراین نیازی است نگران به روزرسانی اپلیکیشن‌های خود باشید. شما می‌توانید از فروشگاه نرم‌افزاری App Gallery، نرم افزارهای ایرانی و خارجی مورد نظر خود را دانلود یا به روزسانی کنید.

 

گوشی Y9a هواوی ، یک انتخاب هوشمندانه و مقرون به صرفه

 

پیش از هر چیزی باید به خاطر بسپرید که این گوشی، در دسته‌ی گوشی‌های میان رده قرار می‌گیرد و نباید آن را با پرچم‌داران برندهای مختلف مقایسه کنید. هواوی با معرفی مدل جدیدی از خانواده‌ی Y، تلاش کرده است که توجه مخاطبین جوان را به خود جلب کند. این گوشی پردازنده‌ای قدرتمند در اختیار شما قرار می‌دهد و دوربین‌های آن عکاسی را بیش از پیش لذت بخش خواهد کرد. باتری قدرتمند و شارژدهی فوق‌العاده آن نیز برای افرادی که زمان زیادی از گوشی استفاده می‌کنند، بسیار مناسب است. افزون بر این، گوشی Y9a هواوی می‌تواند انتظار بسیاری از گیمرها را برآورده سازد و امکاناتی را در اختیار آنها قرار دهد که در هیچ میان رده‌ی دیگری وجود ندارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا