اپل

تغییراتی جدید در مک بوک ایر ۲۰۲۱؛ سبک‌تر و مجهز به مگ سیف

به نظر می‌رسد که مهندسان اپل این روزها در حال تغییراتی جدید در نسل جدید مک بوک ایر این شرکت هستند. تغییراتی که در نهایت به بدنه کوچک‌تر، وزنی کمتر و پشتیبانی از سیستم شارژ مگ‌سیف ختم خواهد شد.

طبق آخرین گزارش‌ها، مک بوک ایر جدید که احتمالا در نیمه دوم سال جاری میلادی عرضه خواهد شد، به پردازنده‌ای قوی‌تر از تراشه M۱ که در مدل ۲۰۲۰ به کار رفته است، مجهز خواهد شد. از آنجایی که این روزها، مک بوک ایر یکی از پرفروش‌ترین محصولات خانواده مک به شمار می‌رود، تغییرات جدید می‌تواند بیش از پیش بر محبوبیت این خانواده بیفزاید.

البته چند روز قبل نیز در خبرها آمده بود که مک بوک پرو ۲۰۲۱ نیز با طراحی و مشخصاتی جدید عرضه خواهد شد. یکی از این تغییرات، پشتیبانی از شارژر مگ‌سیف است. قابلیتی که چند سال قبل در این خانواده وجود داشت و اپل تصمیم به حذف آن گرفته بود.

بخش زیادی از این اطلاعات در خصوص نسل جدید مک بوک‌های اپل، توسط مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ منتشر شده است. خبرنگاری که بخش زیادی از پیش‌بینی‌های او در خصوص محصولات اپل به واقعیت تبدیل می‌شود و احتمال اعمال این تغییرات در مدل بوک ایر نیز بسیار بالاست.

گورمن همچنین اعلام کرد که مک بوک ایر جدید علاوه بر تراشه جدید سری M و مگ‌سیف به دو درگاه USB-4 نیز مجهز خواهد بود. گفته شده که این لپتاپ از نمایشگری ۱۳ اینچی بهره می‌برد و میزان حاشیه اطراف نمایشگر نیز به نسبت مدل فعلی، کمتر خواهد شد.

علاوه بر این، شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل احتمالا امسال از مدل ۱۵ اینچی مک بوک ایر نیز رونمایی خواهد کرد. تصمیم که تاکنون بی‌سابقه بوده و برای اولین بار از این ابعاد نمایشگر در خانواده مک استفاده خواهد شد.

هنوز مشخص نشده که آیا مدل ۱۵ اینچی مک بوک ایر به همراه مدل ۱۳ اینچی آن معرفی می‌شود یا رونمایی آن به سوال ۲۰۲۰ موکول خواهد شد. در این گزارش آمده است که اپل تغییراتی را در آی‌مک و مک پرو خود نیز اعمال خواهد کرد. از جمله این تغییرات می‌توان به پشتیبانی از درگاه کارت SD و همچنین اضافه شدن قابلیت فیس آیدی و ارتباط سلولار اشاره کرد.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا