تکنولوژیخودرو

تسلا از کارمند سابق خود به دلیل سرقت اطلاعات شکایت کرد

تسلا اخیرا شکایتی را علیه یکی از مهندسان نرم‌افزار خود که به ادعای این شرکت اطلاعات مهم مرتبط با سیستم نرم‌افزاری این شرکت را به سرقت برده، تنظیم کرده است.

به گفته تسلا، اطلاعات مذکور از بخش مربوط به سیستم WARP Drive ERP این شرکت به سرقت رفته است. این سیستم منحصرا توسط مهندسان شرکت تسلا طراحی شده  برخلاف بسیاری از شرکت‌ها که از سیستم‌های نرم‌افزاری همچون SAP استفاده می‌کنند، تیم تحت نظر ایلان ماسک موفق به ساخت سیستمی‌اختصاصی برای استفاده داخلی شد.

طراحی و ساخت این سیستم، تحت رهبری جِی ویجایان صورت گرفت. ویجایان اگر نقش پررنگی را را در توسعه WARP تسلا داشت اما او در ژانویه سال 2016، کاملا بی‌سروصدا این شرکت را ترک کرد. با این حال تسلا در شکایتی که تقدیم دادگاه منطقه شمالی کالیفرنیا کرده، مدعی شده است که الکس خاتیلوف، مهندس جوانی که اخیرا به استخدام این شرکت درآمده است، اطلاعات نرم‌افزار WARP Drive را سرقت کرده است.

در بخشی از متن شکایت آمده است: تسلا در 28 دسامبر 2020، متهم را به عنوان مهندسان نرم‌افزار استخدام کرد. پس از گذشت تنها سه روز، او اقدام به سرقت هزاران فایل نرم‌افزاری بسیار محرمانه از شبکه داخلی تسلا و این اطلاعات را به اکانت ذخیره‌سازی کلاد خود در دراپ‌باکس منتقل کرد. فضایی که تسلا امکان دسترسی و مشاهده آن را نداشت. این فایل‌ها شامل اسکریپت‌هایی از کدهای نرم‌افزاری اختصاصی می‌شدند که مهندسان تسلا سال‌ها برای آن زمان صرف کردند.

با این حال، تیم امنیت سایبری تسلا توانستند با ورود به حساب کاربری دراپ‌باکس این مهندس، این فایل‌ها و اطلاعات محرمانه را که هیچ دلیلی برای ذخیره آن‌ها وجود نداشت، مشاهده کنند. تسلا از دادگاه خواستار غرامت شده و درخواست کرده تا با صدور حکمی‌مانع از انتشار این اطلاعات با سایر شرکت‌ها شود.

البته این اولین باری نیست که تسلا به دلیل سرقت اطلاعات خود توسط برخی از کارمندانش، شکایتی را مطرح می‌کند و کار را به دادگاه می‌کشاند. اگر خاطرتان باشد این شرکت در آوریل سال 2020 نیز شکایتی را علیه تعداد از کارمندان خود که کد امنیتی آتوپایلوت را به سرقت بردند، تنظیم کرد.

منبع
Electrek

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا