اپل

مک بوک پروهای 2021 اپل مجهز به درگاه SD عرضه می‌شوند

به نظر می‌رسد که اپل بالاخره در برابر خواسته‌های کاربران خود تسلیم شده و قصد دارد تا نسل جدید لپتاپ‌های مک بوک پرو خود را به درگاه کارت حافظه SD مجهز کند.

مارک گورمن، خبرنگار شناخته‌شده بلومبرگ در این خصوص نوشت این درگاه که از سال 2016 از مدل‌های خانواده مک بوک پرو حذف شده بود، اکنون قرار است با مدل‌های 2021 این خانواده احیا شود و امکان استفاده از آن در اختیار کاربران قرار گیرد.

در واقع، تصمیم اپل برای حذف درگاه SD و جایگزینی آن با درگاه‌های USB-C، نارضایتی بسیاری از کاربران این شرکت را به دنبال داشت و بسیاری از افراد از دانگل‌هایی برای این منظور استفاده کنند.

با این حال، گورمن اخیرا مدعی شد که اپل در سال جاری از دو مدل مک بوک پرو 14 و 16 اینچی و با طراحی جدید رونمایی خواهد کرد که یکی از تغییرات آن، پشتیبانی از درگاه  SD خواهد بود. تغییر دیگری که این خبرنگار به آن اشاره داشته، حذف رابط تاچ بار از روی این محصول و جایگزین کردن دکمه‌های فیزیکی همانند سابق است.

همچنین مک بوک پروهای جدید از طراحی بدنه مربعی‌شکلی شبیه به آیپد پرو و آیپد ایر جدید اپل برخوردار خواهند بود. تغییر دیگر، افزایش میزان روشنایی و کیفیت نمایشگر و در کنار آن، بازگشت شارژرهای مگ‌سیف در این محصول خواهد بود.

البته همه این‌ها در یک کفه ترازو جای می‌گیرند و کفه دیگر به استفاده از تراشه‌های اختصاصی اپل موسوم به M1 اختصاص دارد. پردازنده‌ای که می‌تواند قدرت پردازشی بسیار بالایی را برای مک بوک پروهای اپل به ارمغان آورد و آن را یک سروگردن بالاتر از دیگر نمونه‌های موجود در پشت ویترین فروشگاه‌ها قرار دهد.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا