تکنولوژی

رونمایی چین از قطار جدید با حداکثر سرعت ۶۲۰ کیلومتر بر ساعت

چین به تازگی از مل جدیدی از  قطار سریع السیر مگلو (Maglev) خود رونمایی کرد که می‌تواند با سرعت ۶۲۰ کلیومتر بر ساعت حرکت کند.

این قطار به لطف فناوری ابررسانای دمای بالا (HTS) قادر است به چنین سرعتی دست یابد به طوری در حین شرکت، شبیه به قطاری به نظر می‌رسد که روی ریل شناور است. طول بدنه مگلو سریع السیر جدید چینی‌ها به ۲۱ مکتری می‌رسد و در شهر چنگدو چین معرفی شده است.

محققان چینی برای نمایش این دستاورد بزرگ، یک ریل ۱۶۵ متری را ایجاد کردند تا شکل و شمایل واقعی این قطار در حین حرکت را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهند. پروفسور هی چوآن، نایب رئیس دانشگاه Southwest JIaotong، که طراحی این قطار را بر عهده داشته، به خبرنگاران گفت که قطار جدید مگلو بین ۳ تا ۱۰ سال آینده وارد خطوط ریلی خواهد شد.

وی ادامه داد: استان سیچوان دارای منابع غنی کمیاب زمینی است که برای ساخت ریل‌های مغناطییس برای این گونه قطارها بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. این مواد می‌توانند فرآیند ساخت و توسعه چنین قطاهایی را تسریع ببخشند.

در حال حاضر، کشور چین بزرگ‌ترین شبکه ریلی قطارهای پرسرعت در جهان را دارد. بیش از ۳۷ هزار کیلومتر خطوط ریلی برای این منظور ایجاد شده است. تولید و توسعه قطار سریع السیر مگلو از سال ۲۰۰۳ توسط چینی آغاز شده و در حال حاضر، سریع‌ترین مدل از این قطار می‌تواند با حداکثر سرعت ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

این قطار، فرودگاه پودونگ شانگهای را به خیابان لانگ‌یانگ در بخش شرقی شانگهای متصل می‌کند. چین پیشتر از تصمیم خو برای تقویت زیرساخت‌های خود تا قبل از برگزاری المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ خبر داده بود. رویدادی که قرار است در شهر پکن برگزار شود.

رونمایی از قطار جدیدی چینی‌ها با حداکثر سرعت 620 کیلومتر بر ساعت

منبع
CNN

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا