گوناگون

با سریع‌ترین تراکتور جهان آشنا شوید

به نظر می‌رسد که دستیابی به رکورد سریع‌ترین تراکتور جهان برای علاقمندان به سرعت بسیار باارزش و البته مهم شده است. در سال 2018 بود که این رکورد در آمریکا توسط تراکتوری که به موتوری با قدرت 500 اسب بخار و با سرعت 140 کیلومتر بر ساعت شکسته شد.

طولی نکشید که در تابستان امسال، گای مارتین، راننده مسابقات موتورسیکلت و مجری تلویزیون با تراکتور جدیدی تحت عنوان JBL Fastrac 8000، توانست این رکورد را با سرعت 166 کیلومتر بر ساعت به نام خود ثبت کند.

اما به نظر این میزان سرعت برای گای مارتین و شرکت مهندسی بریتانیایی Elvington Airfield راضی‌کننده نبود و تلاش کردند تا باری دیگر شانس خود را در دستیابی به رکوردی بهتر امتحان کند. در این تست، گار مارتین توانست با میانگین سرعت 217 کیلومتر بر ساعت با تراکتور حرکت و رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت کند.

این سرعت توسط کارشناسان گینس ثبت و تراکتور مذکور نیز به عنوان سریع‌ترین تراکتور جهان معرفی شد. دلیل استفده از عبارت میانگین سرعت این است که گینس برای ثبت سرعت، میانگین سرعتی را که این تراکتور در یک مسیر و به صورت رفت و برگشت می‌پیماید، محاسبه می‌کند تا تاثیر عوامل خارجی همانند شیب، باد و یا غیره نیز لحاظ شود.

با سریع‌ترین تراکتور جهان آشنا شوید

بد نیست بدانید که گای مارتین چندین رکورد سرعت را به نام خود ثبت کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به رکورد سرعت 134 کیلومتر بر ساعت برای سورتمه برفی (بدون موتور و با کمک جاذبه و شیب زمین)، رکورد سرعت 137 کیلومتر بر ساعت برای سوپ‌ باکس و رکورد سرعت برای دیوار مرگ با سرعت 25 کیلومتر بر ساعت اشاره کرد.

او می‌گوید که عاشق سرعت بوده و همیشه به دنبال کارهای ریسکی است. تراکتور JCB، که برای2ثبت این رکورد استفاده شد از یک موتور دیزلی 7.2 لیتری بهره می‌برد و به لطف تغییراتی که روی آن اعمال شده، قادر است قدرتی معادل 1000 اسب بخار و گشتاور 2500 نیوتن‌متری را ارائه دهد. جعبه دنده این تراکتور نیز شش سرعته بوده و طراحی کابین آن نیز بسیار سبک‌تر، کوچک‌تر و ایرودینامیک‌تر شده است.

با سریع‌ترین تراکتور جهان آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا