شبکه‌های اجتماعیمتا

عقب نشینی واتساپ؛ سیاست حریم خصوصی جدید به تعویق افتاد

واتساپ ساعاتی پیش اعلام کرد که اعمال سیاست‌ها و شرایط جدید مربوط به حریم خصوصی اپلیکیشن واتساپ که قرار بود از 8 فوریه آغاز شود، به دلیل سردرگمی‌و عدم شناخت کافی کاربران نسبت به این تغییرات، سه ماه به تعویق خواهد افتاد.

چند وقتی است که تصمیم واتساپ برای ایجاد تغییراتی جدید و وادار کردن کاربران به اشتراک اطلاعات خود با فیسبوک، نارضایتی آن‌ها را به دنبال داشته و بسیاری از آن‌ها به اپلیکیشن‌های جایگزینی همچون سیگنال و تلگرام مهاجرت کردند.

اما واتساپ اخیر اعلام کرد که این تغییرات جدید شامل کاربرانی که با دوستان یا اعضای خانواده خود در ارتباط هستند و برایشان پیام می‌فرستند، نخواهد شد و به فعالیت و چت‌های کسب‌وکارها در این پلتفرم برمی‌گردد.

با این حال، واتساپ ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: از افراد زیادی شنیده‌ایم که افراد اطلاعات کافی در خصوص تغییرات جدید ما ندارند و به نوعی سردرگم‌اند. اطلاعات نادرستی زیادی نیز در این زمینه منتشر شده که موجب نگرانی کاربران شده است. ما می‌خواهیم به افراد کمک کنیم تا به اصول و حقایق آشنا شوند.

از سال 2016، واتساپ بخشی از اطلاعات کاربران را با واتساپ به اشتراک می‌گذاشت که این اطلاعات شامل شماره تلفن نیز می‌شدند. البته اگر کاربر در آن سال امکان اشتراک اطلاعات با فیسبوک را غیرفعال کند، چنین فرآیندی رخ نمی‌داد. در هر صورت پیام‌های واتساپ به صورت رمزنگاری‌شده میان کاربران ردوبدل می‌شد و واتساپ امکان مشاهده پیام‌ها و همچنین گوش دادن به تماس‌های آن‌ها را نداشت.

علی‌رغم همه این‌ها، چندی پیش واتساپ اعلام کرد که اگر کاربران شرایط جدید و سیاست‌های حریم خصوصی این شرکت را نپذیرند، راهی جز حذف اکانت نخواهند داشت. اقدامی‌که نارضایتی بسیاری‌ها را به دنبال داشت و آن‌ها را به ترک این اپلیکیشن اجتماعی سوق داد.

حال به نظر موج نارضایتی‌ها و افزایش تعداد مهاجرت‌ها به اپلیکیشن‌هایی همچون سیگنال و تلگرام، مدیران واتساپ را نگران کرده و این شرکت را فعلا نسبت به موضع خود عقب رانده است. در همین رابطه، مدیران فیسبوک از جمله آدام موسری، مدیر اینستاگرام و ویل کاتکارت مدیر واتساپ با انتشار پست‌هایی در توییتر سعی کردند تا اطلاعاتی را جهت روشن شدن بیشتر این سیاست‌ها ارائه دهند.

در واقع، سابقه نه‌چندان خوب فیسبوک در حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران، این نگرانی‌ها را از سوی کاربران به دنبال داشته است. با این حال، واتساپ در گزارش اخیر خود اعلام کرد که اعمال سیاست‌های جدید از 15 ماه مه میلادی اجرا خواهد شد.

این شرکت امیدوار است که در این بازه زمانی بتواند جزییات بیشتری را از این شرایط جدید ارائه دهد و علاوه بر جلوگیری از موج مهاجرت کاربران به برنامه‌های رقیب، آن‌ها را نسبت به پذیرفتن قوانین جدید این اپلیکیشن محبوب ترغیب کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا