تکنولوژیمتا

توضیحات واتساپ در خصوص حواشی پیرامون سیاست‌های جدید این شرکت

واتساپ اخیرا با انتشار یک صفحه FAQ یا همان سوالات متداوم در وب‌سایت خود، توضیحاتی را به منظور رفع ابهامات کاربران نسبت به سیاست‌های جدید این شرکت ارائه داد.

همانطور که می‌دانید تصمیم عجیب واتساپ و اشتراک  اطلاعات شخصی کاربران با فیسبوک، نارضایتی‌های زیادی را به دنبال داشت و در طی روزهای اخیر تعداد زیادی از کاربران به استفاده از اپلیکیشن‌های جایگزینی همچون تلگرام و سیگنال روی آوردند.

اما به نظر این موج از مهاجرت کاربران به اپلیکیشن‌های رقیب، موجب نگرانی مدیران واتساپ شده است. این شرکت ساعاتی پیش اعلام کرد که سیاست‌های جدید این شبکه اجتماعی که از 8 فوریه یعنی حدود سه هفته دیگر اجرا خواهد شد، تنها برای کسب‌وکارها در نظر گرفته شده و شامل کاربران شخصی این پلتفرم نمی‌شود.

البته این اقدام فیسبوک، تازگی ندارد و این شرکت در سال 2016 نیز اطلاعات کاربران را با فیسبوک به اشتراک می‌گذاشت. اما کاربران می‌توانستند در صورت عدم تمایل به این کار، این گزینه را غیرفعال کنند. با این حال، در سیاست جدید واتساپ، این گزینه ارائه نشده و در صورت پذیرش، کاربر دیگر امکان استفاده از واتساپ را نخواهد داشت.

آنچه کاربران را به واکنش و مهاجرت به سایر اپلیکیشن‌ها سوق داده، سابقه نه‌چندان خوب فیسبوک در محافظت از اطلاعات شخصی کاربران است. نقطه ضعفی که دردسرهای زیادی را برای این شبکه بزرگ اجتماعی به وجود آورده و از اعتماد کاربران نسبت آن کاسته است.

در پیامی‌که از سوی واتساپ در پاسخ به نگرانی‌های کاربران منتشر شده، آمده است: صراحتا اعلام می‌کنیم که بروزرسانی سیاست‌های حریم خصوصی، هیچ تاثیری  بر امنیت اطلاعات و پیام‌های شخصی شما به دوستان یا خانواده‌تان نخواهد داشت. در عوض، این بروزرسانی تغییراتی را در خود دارد که مربوط به ارسال پیام به کسب‌وکارها در پلتفرم واتساپ می‌شود.

در ادامه می‌خوانیم: ارسال و دریافت پیام و ارتباط با کسب‌وکارها، با ارسال پیام با خانواده و دوستانتان متفاوت است. برخی از کسب‌وکارهای بزرگ نیازمند استفاده از سرویس‌های میزبانی برای مدیریت ارتباط‌های خود هستند. به همین دلیل، ما این امکان را در اختیار کسب‌وکارها قرار دادیم تا از سرویس‌های امن میزبانی از فیسبوک برای مدیریت چت‌های واتساپ با مشتریان، پاسخ دادن به سوالات و ارسال اطلاعاتی از قبیل رسید خرید استفاده کنند.

بدین ترتیب می‌توان گفت که قوانین جدید تاثیری بر ارتباطات کاربران واتساپ با خانواده و دوستانشان نخواهد داشت. این توضیحات یا بهتر بگوییم عقب‌نشینی واتساپ در حالی مطرح شد که طبق گزارش Appfigure، در طی چند روز اخیر و پس از اعلام سیاست‌های جدید واتساپ، حدود 4.6 میلیون کاربر به کاربران اپلیکیشن سیگنال اضافه شدند و کاربران تلگرام نیز از مرز 500 میلیون عبور کرد.

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا