تکنولوژیخودروخودرو الکتریکی

ورود شرکت DJI به حوزه فناروی‌ خودروهای خودران

شرکت چینی DJI که در حال حاضر عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پهپاد در جهان را یدک ‌‌می‌کشد، در حال ایجاد یک تیم قوی از مهندسان خبره برای کار روی فناوری‌‌های خودران است.

طبق اطلاعاتی که از منابع نزدیک به این شرکت و همچنین موقعیت‌‌های شغلی مورد نیاز منتشر شده توسط DJI، این شرکت استخدام مهندسان فعال در حوزه خودروهای الکتریکی، رانندگی خودران و توسعه نرم‌افزارهای داخلی خودرو را اغاز کرده است.

گفته ‌‌می‌شود که DJI قصد دارد فناوری‌‌های مرتبط با رانندگی خودران از جمله سنسورهای لیدار و قطعات اصلی مورد نیاز برای خودروهای خودران را تولید کرده و به شرکت‌‌های خودروساز بفروشد. این شرکت همچنین قصد دارد تا با توسعه این فناوری جدید و نوظهور، به شرکت‌‌های طرف قرارداد خود خدمات مشاوره‌ای در زمینه ساخت خودروهای خودران ارائه دهد.

ناگفته نماند که این شرکت چینی، سال‌‌هاست که تولید فناوری‌‌هایی همچون سنسور لیدار و دوربین‌‌های پیشرفته در این حوزه را در دست اقدام دارد. در سال 2020 نیز استارتاپ لیووکس (Livox) که با DJI در ارتباط است، در خلال نمایشگاه CES از دو سنسور لیدار جدید برای خودروهای خودران رونمایی کرده بود.

شرکت خودروساز چینی Xpeng چندی پیش اعلام کرد که از سنسورهای لیدار و دیگر فناوری‌‌های لیووکس برای اضافه کردن قابلیت‌‌های خودران به محصولات خود استفاده خواهد کرد. ورود DJI به این عرصه در حالی صورت گرفت که اخیرا بسیاری از شرکت‌‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جهان به حوزه محصولات خودران ورود کرده‌اند.

در این میان ‌‌می‌توان به شرکت هواوی اشاره کرد که به اخیرا واحد کسب‌وکار خودرو را راه‌اندازی کرده و تولید سنسورهای هوشمند را در دستور کار دارد. شرکت بایدو نیز در زمینه توسعه فناوری‌‌های خودران و ساخت خودورهایی هوشمند فعالیت دارد و اخیرا با شرکت جیلی وارد همکاری شده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا