سامسونگ

سامسونگ از گلکسی اس۲۱ و گلکسی اس۲۱ پلاس رونمایی کرد

سامسونگ در خلال نمایشگاه CES ۲۰۲۱ از جدیدترین کهکشانی‌های خود به نام‌های گلکسی اس۲۱ و گلکسی اس۲۱ پلاس رونمایی کرد.

دو گوشی هوشمندی که از طراحی نسبتا جدیدی بهره می‌برند و به نسبت مدل‌های سال قبل، ۵۰ پوند ارزان‌تر عرضه می‌شوند. در بدنه پشتی این دو گوشی، از سیستم دوربینی متفاوت و طراحی دوآل تون استفاده شده که این پرچمدار را از نمونه‌های مشابه بازار متمایز می‌کند.

از لحاظ سخت‌افزاری، مشخصات تقریبا برابری در دل گلکسی اس۲۱ و گلکسی اس۲۱ پلاس به‌کار رفته است. اما ابعاد بدنه این دو کهکشانی با هم متفاوت است به طوری که برادر بزرگ‌تر یعنی گلکسی اس۲۱ پلاس از نمایشگری ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p+ و برادر کوچکر یا همان گلکسی اس۲۱ به نمایشگر ۶.۲ اینچی با همان رزولوشن مجهز شده است.

این یعنی رزولوشن گوشی‌های جدید سامسونگ به نسبت سال قبل که برابر با ۱۴۴۴p+ بود اندکی کاهش یافته است. با این حال، نمایشگر به کار رفته در این دو گوشی از قابلیت نرخ رفرش اداپتیو بهره می‌برند، بدین معنی که میزان رفرش نمایشگر بین ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز و با توجه به محتوای در حال پخش، متغیر خواهد بود.

در زیر این نمایشگر، از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک استفاده شده که اندازه آن به نسبت سال قبل، ۷۰ درصد بزرگ‌تر شده است. هیچ دوربین در زیر نمایشگر جای نگرفته و سامسونگ امسال نیز از یک بریدگی روی نمایشگر برای تعبیه دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی استفاده کرده است.

در قسمت پشتی اما تغییری اساسی را شاهدیم به طوری که دوربین‌ها با چیدمانی متفاوت در کنار هم جای گرفته‌اند و از لحاظ بصری، نمای خاص را به دستگاه بخشیده است. در این گوشی از یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با ابعاد ۱.۸ میکرون پیکسل و قابلیت فوکوس خودکار دوآل پیکسل استفاده شده که فرقی با دوربین اصلی سال قبل ندارد. این سنسور فوق عریض از میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای برخوردار است.

 

سنسور دوم از نوع عریض است و از رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این سنسور از دیافراگم f/۱.۸ و قابلیت لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. دوربین سوم اما از نوع تله‌فوتو بوده و یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مجهز به قابلیت تشخیص فاز و زوم ۳ برابری را در خود جای داده است. همچنین در این دوربین از قابلیت «زوم فضایی» ۳۰ برابری نیز استفاده شده است. در حالت فیلمبرداری نیز، این دوربین می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن ۸K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را ثبت کند.

سامسونگ از گلکسی اس21 و گلکسی اس21 رونمایی کرد

هر دو گوشی به فناوری ۵G و گلکسی اس۲۱ به باتری ۴۰۰۰ میلی‎‌آمپری مجهز شده‌اند. به گفته سامسونگ، در گلکسی اس۲۱ و گلکسی اس۲۱ پلاس، از پردازنده‌هایی با فناوری ساخت ۵ نانومتری استفاده شده و نمایشگر آن نیز از قابلیت نرخ رفرش قابل تغییر بهره می‌برد که می‌تواند شارژ بیشتری را برای دستگاه به ارمغان آورد.

سامسونگ از گلکسی اس21 و گلکسی اس21 رونمایی کرد

سامسونگ همانند سال‌های قبل، از دو نسخه پردازنده در این گوشی‌ها استفاده کرده که شامل اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ استفاده کرده است. امسال خبری از نسخه منحصرا ۴G نیست. با این حال، گلکسی اس۲۱ پلاس به دلیل ابعاد بزرگ‌تر از یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد که البته از لحاظ فناوری‌های شارژ، هر دو مدل برابرند.

سامسونگ از گلکسی اس21 و گلکسی اس21 رونمایی کرد

بدین معنی که از فناوری شارژ وایرلس ۱۵ وات و شارژ سیمی با سرعت ۲۵ وات پشتیبانی می‌کنند. در خصوص حافظه رم و فضای ذخیره سازی نیز باید گفت که هر دو مدل از رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی بهره می‌برد.

از طرفی دیگر، سامسونگ نیز به تبعیت از چند شرکت بزرگ همانند اپل و شیائومی، آداپتور شارژر را جعبه گوشی حذف کرده است. به گفته این شرکت، قیمت پایه گلکسی اس۲۱ و گلکسی اس۲۱ پلاس به ترتیب برابر با ۴۹۹ و ۹۹۹ دلار تعیین شده است.

سامسونگ از گلکسی اس21 و گلکسی اس21 رونمایی کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا