سامسونگ

سامسونگ گلکسی اسمارت تگ با قیمت 29 دلار معرفی شد

سامسونگ علاوه بر معرفی کهکشانی‌های جدید سری گلکسی اس21، از محصول جدید دیگری تحت عنوان گلکسی اسمارت تگ (SmartTag) نیز رونمایی کرد.

این دستگاه بلوتوثی کوچک از عملکردی شبیه به دستگاه تایل (Tile) برخوردار است و به منظور پیدا کردن دستگاه‌های گم‌شده طراحی شده است. به گفته سامسونگ، گلکسی اسمارت تگ از 29 ژانویه و با قیمت 29.99 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

این شرکت اما به خریداران مدل‌های گلکسی اس21 این شانس را داده تا با سفارش اسمارت تگ به همراه این محصول، آن را ارزان‌تر خریداری کند. در خصوص عملکرد اسمارت تگ باید گفت که این محصول یک دانگل BLE یا همان دستگاه بلوتوثی با مصرف انرژی کم است که می‌توان آن را در دسته کلید نصب یا هر شی دیگری نصب کرد.

اسمارت تگ با اپلیکیشن SmartThings سامسونگ در ارتباط خواهد بود که می‌تواند آخرین موقعیت آن را روی نقشه نشان دهد. زمانی که کاربر، شی یا وسیله متصل به اسمارت تگ را گم کرد، این قطعه بلوتوثی شروع به پخش صدا می‌کند تا راحت‌تر پیدا شود.

اما سامسونگ در این مراسم اعلام کرد که اسمارت تگ تنها با گوشی‌های گلکسی سامسونگ سازگار است. این یعنی، کاربران سایر گوشی‌های اندروید و یا آیفون‌ها نمی‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین، اسمارت تگ برخلاف نمونه شرکت رقیب یعنی ایرتگ (که البته هنوز رونمایی نشده)، از اولترا وایدباند (UWB) پشتیبانی نمی‌کند.

سامسونگ گلکسی «اسمارت تگ» با قیمت 29 دلار معرفی شد

یکی از ویژی‌های UWB این است که می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری را از اشیای گم‌شده ارائه دهد. نبود این قابلیت در اسمارت تگ، کمی‌عجیب به نظر می‌رسد چراکه سامسونگ UWB در گوشی‌های این شرکت وجود دارد.

سامسونگ گلکسی «اسمارت تگ» با قیمت 29 دلار معرفی شد

حال و با توجه به ورود رسمی‌سامسونگ و رونمایی قریب‌الوقوع ایرتگ اپل، دانگل تایل رقبای جدید و قدرتمندی را پیش روی خود دارد و باید دید که کدام شرکت می‌تواند در این عرضه موفق‌تر ظاهر شود.

سامسونگ گلکسی «اسمارت تگ» با قیمت 29 دلار معرفی شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا