تکنولوژی

در روز دوم نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟ + تصاویر

قطار رونمایی‌های نمایشگاه CES 2021 به ایستگاه و روز دوم خود رسید و بازیگران عرصه فناوری و الکترونیک، از نسل جدید محصولات خود رونمایی کردند.

محصولاتی که اغلب با رویکردی آینده‌نگرانه طراحی و تولید شدند و نوید آینده‌ای روشن را به طرفداران خود دادند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آخرین دستاوردهای مهندسان دنیای فناوری در روز دوم نمایشگاه فناوری CES در سال 2021.

ابتدا از شرکت ریزر (Razer) و محصولات جدید آن می‌گوییم. این شرکت فعال در حوزه گیمینگ همانند روال سال‌های قبل، از چند محصول مفهومی‌جدید پرده برداشت. این دو محصول تحت عنوان پروژه بروکلین (Project Brooklyn) و پروژه هیزل (Project Hazel) معرفی شدند.

در خصوص پروژه بروکلین باید گفت که این دستاورد یک صندلی گیمینگ مجهز به نمایشگری رول‌شونده است که دور سر کاربر را احاطه می‌کند. این نمایشگر از پنل OLED شفاف 180 درجه‌ای بهره می‌برد. جدای از فناوری‌های پیشرفته در پروژه بروکلین، این صندلی از بازخورد لمسی بهره می‌برد و از نورپردازی RGB برخوردار است.

در روز دوم نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟ + تصاویر

دومین پروژه یعنی پروژه هیزل یک مدل مفهومی ‌از ماسک N95 است که با فناوری‌های نوینی بروزرسانی شده است. در این ماسک، از فناوری صوتی پیشرفته‌ای استفاده شده که مانع از تحلیل صدا در پشت ماسک می‌شود. همچنین سیستم خروجی هوای و استریلیزه هوشمندی روی آن تعبیه شده است.

در روز دوم نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟ + تصاویر

جنرال موتورز نیز در این رویداد فناوری، از محصول غافلگیرکننده‌ای پرده برداشت. این شرکت از یک خودروی پرنده تحت عنوان eVOLT پرده برداشت. مایکل سیمکو، مدیر طراحی جنرال موتورز در این باره می‌گوید: ما در حال آماده شدن برای دنیایی هستیم که پیشرفت‌های حاصل در حوزه فناوری‌های خودران و الکتریکی می‌توانند تجربه جدیدی از حمل‌ونقل را برایمان رقم بزنند.

در روز دوم نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟ + تصاویر

جنگ تراشه‌ها؛ عبارتی که می‌توان از آن برای توصیف رقابت میان انویدیا و AMD در روز دوم CES 2021 استفاده کرد. انویدیا از چند مدل پردازنده گرافیکی سری RTX رونمایی کرد که قوی‌ترین آن RTX 3080 نام دارد.

این تراشه می‌تواند برای گیمرهای حرفه‌ای گزینه مناسبی برای خرید باشد. محصولی که قرار است با قیمت پایه 1999 دلار به بازار عرضه شود. مدل دیگری نیز توسط انویدیا معرفی شده که با نام RTX 3060 و با قیمت 329 دلار به فروش خواهد رفت که به گفته این شرکت، 10 برابر قوی‌تر چیپ GTX 1060 است.

در روز دوم نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟ + تصاویر

در آن سوی میدان اما شرکت AMD برای جا نماندن از رقیب سنتی خود، از تراشه‌های سری رایزن 5000 پرده برداشت و اعلام کرد که به زودی این چیپ‌ها را در دل محصولات شرکت‌هایی همچون لنوو، اچ‌پی و ایسوس خواهید دید.

شرکت AMD اعلام کرد که این محصولات جدید، علاوه بر توان و قدرت بالا، از وزن کمتر و همچنین بدنه باریک‌تری بهره می‌برند.

بخش دیگر رویداد CES امروز به رونمایی از دستاورد جدید ایسوس یعنی Zephyrus Duo 15 SE اختصاص داشت. لپتاپی مدرن و پیشرفته که از نمایشگر 15.6 اینچی به همراه نمایشگری ثانویه 14.1 اینچی که بالای کیبورد قرار گرفته، بهره می‌برد.

در روز دوم نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟ + تصاویر

ایسوس برای ارتقای عملکرد این لپتاپ در حین اجرای بازی، از پنل 4K با نرخ رفرش 120 هرتزی استفاده کرده و کاربر می‌تواند بسته به تمایل خود، از پردازنده‌های گرافیکی شرکت‌های انویدیا یا AMD استفاده کند.

ایسوس همچنین از یک لپتاپ گمینگ جدید به نام Strix Scar رونمایی کرد که می‌توان نرخ رفرش آن را تا 360 هزتر ارتقا داد؛ عددی که تاکنون در هیچ لپتاپی مشاهده نشده است.

علاوه بر ایسوس، شرکت لنوو نیز از لپتاپی با ایده‌ای خلاقانه رونمایی کرد که با نام ThinkBook Plus Gen 2 i عرضه خواهد شد. این لپتاپ علاوه بر نمایشگر اصلی، از یک نمایشگر ثانویه E-ink نیز مطابق با آنچه در تصویر زیر می‌بینید، بهره می‌برد که اطلاعات ضروری همانند نوتیفیکیشن‌ها، تقویم، یادداشت‌ها و غیره را بدون نیاز به باز کردن در لپتاپ نمایش می‌دهد.

در روز دوم نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟ + تصاویر

عطرهای هوشمند نیز در نمایشگاه امسال، حضور داشتند و شرکت Ninu از عطری هوشمند پرده برداشت. این محصول از یک دیسپنسر و اپلیکیشن مجهز به هوش مصنوعی بهره می‌برد و به کاربر این امکان را می‌دهد تا بوی مورد نظر خود را از طریق ترکیب بوهای موجود، ایجاد کند.

در روز دوم نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟ + تصاویر

محصول جدید دیگر در این نمایشگاه ایرباد لیبرتی ایر 2 پرو بود که توسط شرکت Anker رونمایی شد. این ایرباد از مقاومت در برابر نفوذ آب برخوردار است و به ویژگی حذف نویز فعال مجهز شده است.

در روز دوم نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟ + تصاویر

شرکت ویوسونیک (Viewsonic) نیز در این رویداد از چند مدل نمایشگر جدید برای کار در خانه، طرفداران گیم و سرگرمی‌پرده برداشت. پیشرفته‌ترین مدل این شرکت تحت عنوان VP3286-8K نام دارد که اولین نمایشگر کالرپرو 8K به شمار می‌رود و گزینه‌ای ایده‌‎‌آل برای عکاسان و آن‌هایی که به کیفیت بالای نمایشگر اهمیت می‌دهند، است.

در روز دوم نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟ + تصاویر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا