تکنولوژی

در روز نخست نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟ + تصاویر

اگرچه نمایشگاه CES امسال، شور و حال سال‌های قبل را ندارد اما بزرگان دنیای فناوری سعی کردند تا در روز نخستT سردی این رویداد آنلاین را با رونمایی از محصولات جدید و متنوع خود جبران کنند.

ابتدا به سراغ شرکت‌ ال‌جی می‌رویم. این شرکت کره‌ای نسل جدیدی از گوشی‌های مجهز به نمایشگر رول‌شونده خود را برای طرفداران محصولات مدرن رونمایی کرد. این گوشی تحت عنوان ال‌جی رولبل (LG Rollable) شناخته می‌شود.

نمایشگر این گوشی هوشمند، همانطور که از نام آن پیداست، از قابلیت رول شدن برخوردار است و به صورت افقی جمع می‌شود. کاربر در صورت نیاز به نمایشگر بزرگ‌ برای مشاهده محتوای مدنظر، می‌تواند آن را باز کرده و از حداکثر ابعاد آن استفاده کند.

این محصول برخلاف بسیاری از مدل‌های مشابه، در حد یک کانسپت نیست و طبق گفته ال‌جی، در اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

علاوه بر ال‌جی، شرکت چینی TCL نیز با ایده‌ای مشابه روی صحنه آمد و از دو محصول با نمایشگر رول شونده به روی صحنه آمد. اولین محصول، یک گوشی 6.7 اینجی بود که با یک ضربه انگشت، ابعاد نمایشگر به 7.8 اینچ افزایش می‌یافت.

مدل دوم نیز یک نمایشگر 17 اینچی تحت عنوان Printed Flexible OLED Scrolling Display شناخته می‌شود. با توجه به ویدیوی منتشر شده توسط TCL، می‌توان گفت که این محصول بیشتر شبیه به یک ایده و کانسپت است تا محصولی که قرار است به زودی به بازار عرضه شود.

با این حال، تیاگو آبِرو، مدیر تیم نوآوری TCL گفت که از این نمایشگر می‌توان در نسل جدید تلویزیون‌های انعطاف‌پذیر، منحنی و تاشو و همچنین نمایشگرهای شفاف تجاری استفاده کرد. این شرکت قصد دارد تا در سال جاری، از یک گوشی مجهز به نمایشگری انعطاف‌پذیر رونمایی کند که هنوز مشخص نیست که این نمایشگر، از نوع تاشدنی است یا رول شونده.

در روز نخست نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟

مراسم ال‌جی تنها به این گوشی خلاصه نشد و این شرکت از نسل جدید یخچال‌های InstaView خود پرده برداشت. از جمله ویژگی‌های این یخچال سال 2021 می‌توان به مجهز به بودن به اشعه فرابنفش اشاره کرد که می‌تواند 99.9 درصد از باکتری‌های موجود در آب‌‍سردکن یخچال را از بین ببرد. همچنین می‌توان در این بخچال را از طریق فرمان صوتی و بدون نیاز به لمس آن باز کرد.

در روز نخست نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟

ال‌جی در ادامه مراسم خود، اطلاعاتی را در خصوص سری جدید فیلترهای هوای Pureview خود ارائه داد. این فیلترها را می‌توان در مکان‌های مختلفی از جمله ادارات استفاده کرد. یکی از محصولات این شرکت Pureview Mini نام دارد که قابل‌حمل بوده و می‌توان آن را داخل کوله‌پشتی قرار داد.  ال‌جی همچنین از یک ماسک جدید با قابلیت تصفیه هوا نیز رونمایی کرد که با کمک باتری کار می‌کند.

محصول دیگر این شرکت CleanAirZone نام دارد که قادر است هوای پیرامون را از طریق آنزیم‌ها و بیوتیک‌های طبیعی برگرفته از طبیعت، تمیز کند. این شیوه باعث می‌شود تا ضایعات فیلتر کمتری تولید شود.Luft Duo نیز از دیگر محصولات تصفیه کننده هوای ال‌جی بود که با توجه به حجم و اندازه کوچکی که از آن بهره می‌برد، می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

در روز نخست نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟

شرکت دیگری که در این رویداد به روی صحنه آمد، GHSP نام دارد که توانست با رونمایی از یک دستگاه جدید و البته کشنده ویروس کرونا، نگاه‌ها را به خود جلب کند. این سیستم از طریق نور فرابنفش می‌تواند ویروس کروناو پاتوژن‌های موجود در انواع اتاق‌ها یا داخل خود را از بین ببرد.

در روز نخست نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟

سامسونگ اما در این رویداد، یک تلویزیون جدید به نام The Frame را در معرض دید قرار داد. محصولی با ضخامت بدنه‌ای بسیار کم که حدود 24.9 میلیمتر عنوان شده و قرار است در ابعاد 32 تا 75 اینچی به بازار عرضه شود. به گفته سامسونگ، می‌توان از مدل‌های 32 و 43 اینچی در حالت افقی نیز استفاده کرد.

در روز نخست نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟

پاناسونیک نیز بخشی از رویداد امروز را به خود اختصاص داد. این شرکت از تولید یک شارژر گوشی وایرلس خبر داد که از طراحی کاربرپسندی برخوردار است و می‌تواند با سرعت نسبتا زیاد، دستگاه را شارژ کند.

در روز نخست نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟

شرکت Ampere اما با یک اسپیکر بلوتوثی جدید در این رویداد قدم گذاشت و اعلام کرد که این محصول روی دوش حمام تعبیه و انرژی آن به طور کامل از طریق آب دوش تامین می‌شود. قیمت این محصول برابر با 100 دلار تعیین شده و در رنگ‌های مشکی، سفید و کرومی‌عرضه خواهد شد.

در روز نخست نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟

در حوزه ربات‌ها نیز سامسونگ با دستی پر به این رویداد آمد و اطلاعاتی را در خصوص سه ربات جدید ارائه داد. این ربات‌ها تحت عناوین Hnady Bot، Bot Care و JetBot 90 AI+ شناخته می‌شوند که هر کدام قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص به خود را دارند.

برای مثال، هندی بات می‌تواند از پس انجام کارهای مختلفی از قبیل قرار دادن لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی، مرتب کردن میز، ریختن نوشیدنی داخل لیوان و … برآید. Bot Care و JetBot 90 AI+ نیز به ترتیب یک ربات دستیار شخصی و جاروبرقی هوشمند به حساب می‌آیند.

در روز نخست نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟

شرکت Otterbox که به تولید انواع کیس و قاب گوشی شهرت دارد، وارد حوزه گیمینگ شده و از محصولات جدید خود که می‌تواند برای گیمرهای موبایلی بسیار جالب توجه باشد، پرده برداشت. به گفته این شرکت، محصولات جدید آن که یک نمونه آن را در تصویر مشاهده می‌کنید، طی روزهای آتی وارد بازار خواهد شد.

در روز نخست نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟

شرکت Gentex با تعبیه یک نمایشگر ویدیویی در دل آینه وسط ماشین که اطلاعات را از طریق دوربین، نمایش می‌دهد، امکانی را فراهم کرده تا راننده به طور کامل فضای داخل کابین را تحت نظر داشته باشد.

در روز نخست نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟

شرایط این روزها جهان در پی شیوه ویروس کرونا، شرکت Ubtech را بر این داشت تا رباتی به نام Adibot را تولید کند. این ربات قادر است فضاهای همانند کلاس و یا اتاق جلسات را از طریق نور فرابنفش به سرعت از هرگونه آلودگی و ویروس پاک کند.

در روز نخست نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟

محصول جدید دیگری که در CES امسال معرفی شد، یک میز بازی لمسی است که توسط شرکت Arcade1Up معرفی شده است. این میز بازی، Infinity Game Table نام دارد و کاربر می‌تواند بدون لمس هیچ ابزار و یا قطعه‌ای فیزیکی و تنها از طریق لمس صفحه، انواع مختلف بازی را تجربه کند.

در روز نخست نمایشگاه CES 2021 چه گذشت؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا