تکنولوژیخودروخودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی «ویژن-اس» سونی وارد خیابان شد

شاید یکی از جذاب‌ترین محصولات نمایشگاه CES سال قبل، خودروی الکتریکی مفهومی‌سونی بود که تحت عنوان ویژن-اس (Vision S) معرفی شد.

محصولی که از لحاظ طراحی و نمای ظاهری، چیزی بین پورشه تایکان و لوسید ایر جای می‌گرفت. حال در نمایشگاه CES امسال که اگرچه به صورت آنلاین برگزار می‌شود، سونی فرصت را غنیمت شمرد و اطلاعات بیشتری را از این محصول فاش کرد.

این شرکت با انتشار ویدیویی از خودروی الکتریکی ویژن-اس خود نشان داد که محصول مورد نظر در حال گذراندن مراحل تست خود است و برای این منظور، آزمایش‌های خود را در کشور اتریش خواهد گذراند. اما چرا اتریش؟ پاسخ این است که شرکت Magna Setyr که شریک تجاری سونی برای تولید این خودرو محسوب می‌شود، در این کشور واقع شده است.

این شرکت خودروساز از سابقه و شهرت خوبی برخوردار است و محصولاتی را برای برخی از شرکت‌های بزرگ دنیا ساخته است. از جمله خودروهای تولیدشده در این کارخانه می‌توان به مرسدس بنز جی-کلاس، بی‌ام‌و سری 5، جگوار آی-پیس و تویوتا سوپرا اشاره کرد.

در حال حاضر، Mega Setyr، یکی از شرکای سونی برای تولید ویژن-اس است. سونی برای این خودروی الکتریکی خود با شرکت‌های بزرگ دیگری همچون بوش، کانتیننتال، زداِف، الکتروبیت آتوموتیو، انویدیا، بلک‌بری، کوالکام و HERE وارد همکاری شده است.

طبق گفته سونی، تعداد سنسورهای تعبیه‌شده در ویژن- اس از 33 به 40 عدد ارتقا یافته است. این شرکت سعی دارد تا سیستم امنیت 360 درجه‌ای این خودروی الکتریکی را بیش از پیش ارتقا دهد. همچنین، مهندسان این شرکت در حال کار روی فضای داخل کابین خودرو هستند تا بتوانند محیطی آرامش‌بخش را برای سرنشینان به ارمغان آورند.

خودروی الکتریکی «ویژن-اس» سونی وارد خیابان شد

در ویدیویی که اخیرا منتشر شده، فرانک کلین، مدیرعامل Magna Steyr ضمن ابراز خوشحالی از همکاری با سونی برای تولید خودروی الکتریکی ویژن-اس، بر نقش شرکت‌های بزرگ فناوری همانند سونی در آینده حمل‌ونقل تاکید کرد.

خودروی الکتریکی «ویژن-اس» سونی وارد خیابان شد

منبع
َArstechnica

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا