تکنولوژی

تفکیک هوشمند زباله با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی AMP Robotics

شرکت AMP Robotics که در زمینه بازیافت و جداسازی هوشمند زباله‌ها از طریق فناوری هوش مصنوعی فعالیت دارد، اعلام کرد که تاکنن توانسته بودجه‌ای معادل 55 میلیارد دلار را از سوی سرمایه‌گذاران جذب کند.

با این میزان بودجه، استارتاپ مذکور می‌تواند فناوری «سیستم بینایی» – Vision System-  خود را که ترکیبی از علم هوش مصنوعی و رباتیک را در خود جای داده و قادر است اشیای مختلف از بطری‌های پلاستیکی گرفته تا مقوا را از هم تشخیص داده و تفکیک کند.

ماتانیا هوروویتز، مدیرعامل شرکت AMP Robotics در این باره گفت: ما یک مشکل بزرگ در صنعت بازیافت را حل خواهیم کرد. امروز بخش زیادی از تفکیک زباله‌ها و مواد زاید از طریق نیروی انسانی انجام می‌شود. کاری که خطرناک و طاقت‌فرساست. اما با کمک ربات‌هایمان می‌توانیم فرآیند جداسازی زباله‌ها را به صورت خودکار انجام دهیم.

این شرکت مدعی است که ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی آن می‌تواند در هر دقیقه، چیزی بین 80 تا 100 شی را بردارند. این در حالی است که به گفته هوروویتز، یک انسان می‌تواند حداکثر بین 60 تا 80 بار اشیا را در هر یک دقیقه بردارد. اما این عدد در حالت ایده‌آل عنوان شده و به طور متوسط میزان برداشتن هر فرد در هر دقیقه، 40 بار است.

مدیرعامل AMP Robotics در ادامه می‌گوید که ربات‌ها، مهم‌ترین بخش شرکت نیستند، بلکه هوش مصنوعی که این ربات‌ها را هدایت می‌کند، از اهمیت بسزایی برخوردار است. سیستم بینایی به‌کار رفته در این ربات‌ها می‌تواند اشیای مختلف را با توجه به فاکتورهایی همچون رنگ، مواد شیمیایی تشکیل‌دهنده و غیره تشخیص دهد.

هوروویتز در این خصوص کی گوید: کاری که ما انجام دادیم، طراحی سیستم بینایی بوده که به ما این امکان را می‌دهد تا تمامی‌مواد و اشیایی را که درون سطل زباله و یا سطل بازیافت قرار می‌گیرد، از هم تفکیک کنیم. حتی اگر این مواد، به صورت مچاله‌شده یا کثیف هم باشند، می‌توان با کمک این فناوری آن‌ها را از هم تشخیص داد و جدا کرد.

تفکیک هوشمند زباله با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی AMP Robotics

منبع
Cheddar

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا