تکنولوژی

توییتر اکانت ترامپ را برای همیشه بست

ترامپ با یک اکانت دیگر کاخ سفید توییت کرد و به توییتر تاخت

توییتر به طور دائم حساب کاربری دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده را با ۸۸ میلیون فالوئر مسدود کرد.

پس از بارها و بارها نشان گذاشتن روی توییت‌های ترامپ و به دنبال حمله طرفداران ترامپ به کنگره و پس از قطعی شدن انتخاب بایدن حالا فرصتی برای شبکه‌های اجتماعی است که در روزهای پایانی ترامپ اجازه استفاده از این شبکه‌ها را به وی ندهند.

پیش از توییتر، فیس‌بوک ، اینستاگرام  و اسنپ چت نیز اکانت‌های ترامپ را حداقل تا پایان دوره ریاست جمهوری وی مسدود کرده بودند. توییتر اما اکانت ترامپ را در حالی برای همیشه تعلیق کرد که روز پنج شنبه اعلام کرده بود ۱۲ ساعت به طور موقت اکانت وی را مسدود کرده است.

ترامپ در آخرین توییت خود نوشته بود که در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بایدن شرکت نخواهد کرد.

مسدود کردن همیشگی اکانت ترامپ توسط توییتر بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و فضای رسانه‌ها داشته است. این مهترین اکانتی است که تاکنون توییتر به این شکل آن را مورد مجازات قرار داده است.

توییتر در بیانیه‌ای درباره مسدود کردن این اکانت در بلاگ این شرکت نوشت: پس از بررسی‌های دقیق توییت‌های اخیر ترامپ و به خصوص با توجه به تفسیری که از محتوای توییتهای وی شده این شرکت به این نتیجه رسیده جهت جلوگیری از ریسک‌های مربوط به خشونت‌های جدید این تصمیم را گرفته است.

به دنبال وقایع روز پنج شنبه گذشته  و حمله به کنگره توییتر سه توییت ترامپ را حذف کرد و هشدار داد در صورت تکرار نقض قوانین این شرکت این اکانت را کامل مسدود می‌کند.

برای چهارسال توییتر به رسانه و ابزار اول ترامپ برای ریاست جمهوری تبدیل شده بود. او از این تریبون به مخالفانش حمله میکرد، مدیرانش را عزل و نصب می‌کرد و

ترامپ روز جمعه در توییتی نوشت که ۷۵ میلیون نفر به او رای داده‌اند و عظمت را به آمریکا بازگرداندند و این صدای قوی در آینده ادامه خواهد یافت و کسی نمی‌تواند به آن‌ها بی احترامی کند و یا به هر شکلی آن‌ها را تهدید کند یا تغییر دهد.

توییتر می‌گوید که این نشان می‌دهد که رییس جمهور آمریک به دنبال ادامه دادن همان مسیری است که از ماه نوامبر و بعد از شکست در انتخابات در پیش گرفت.

سهام توییتر پس از مسدود کردن اکانت ترامپ ۳.۸ درصد کاهش یافت.

مسدود کردن اکانت ترامپ به ماجرای یکی از جنجالی ترین اکانتهای این شبکه اجتماعی پایان داد. توییتر در این مدت حتی قوانین خود را برای رهبران جهان تدوین کرد. با این حال توییت های جنجالی ترامپ در ماه‌های اخیر بعد از مرگ جورج فلوید و همچنین اتهام تقلب در انتخابات این شرکت را زیر انتقادهای زیادی قرار داد.  حتی طی روزهای اخیر برخی کارکنان توییتر در نامه‌ای به مدیر اجرایی توییتر جک دورسی خواستار حذف کامل اکانت ترامپ شده بودند.

با این حال گفته شده تصمیم گیری درباره اکانت ترامپ در توییتر به مجموعه‌ای از مدیران سیاستگذار این شرکت واگذار شده از جمله به Vijaya Gadde که مسوولیت تعیین سیاست درباره اکانت رییس جمهور را برعهده داشته است.

با این حال حذف اکانت ترامپ هم حالا انتقاهای زیادی را به سمت این شبکه سرازیر کرده است این انتقادات هم از سوی طرفداران ترامپ است و هم از طرف برخی شخصیت‌های رسانه‌ای که معتقدند پلتفرمهای اجتماعی نباید در محتوا دخالتی داشته باشند.

پس از مسدود شدن اکانت ترامپ او با اکانت @PUTOS که متعلق به دفتر ریاست جمهوری آمریکاست و ۳۳ میلیون فالوئر دارد توییتی کرد و نوشت که همواره بر این اعتقاد بوده که توییتر به سمت مسدود کردن آزادی بیان پیش رفته و حالا کارمندان توییتر با هماهنگی دموکرات‌ها و چپ‌های افراطی اکانت من را از این شبکه حذف کردند تا مرا ساکت کنند.

پیش‌تر یکی از سخنگویان توییتر گفته بود اگر ترامپ بعد از مسدود شدن اکانتش بخواهد از اکانت @PUTOS استفاده کند ممکن است این شرکت اکانت را تا زمانی که در اختیار بایدن قرار می‌گیرد محدود کند.

جیسون میلر مشاور کمپین انتخاباتی ترامپ در توییتر و در واکنش به حذف اکانت ترامپ نوشت : مشمئز کننده است! شرکتهای بزرگ تکنولوژی می‌خواهند ۷۵ میلیون طرفدار ترامپ را از او بگیرند . اگر تصور میکنید که بعد از ترامپ به سراغ شما نمی‌آیند در اشتباه هستید.

سناتور لیندزی گراهام از طرفداران ترامپ  و جمهوری خواه این اقدام توییتر را یک اشتباه خواند و گفت که به تلاش خود برای حفاظت قانونی از محتوای کاربران ادامه خواهد داد.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا