سامسونگ

مسدود شدن ۲۴ ساعته اکانت ترامپ در فیسبوک، توییتر و اینستاگرام

فیسبوک رسما اعلام کرد که اکانت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را تا ۲۴ ساعت مسدود کرده است. توییتر نیز شب گذشته رسما اعلام کرد که دونالد ترامپ تا ۲۴ ساعت قادر به استفاده از اکانت خود نخواهد بود.

تصمیم به تعلیق ۲۴ ساعته اکانت ترامپ در حالی اتخاد شد که فیسبوک پیش از این اقدام، برخی از پست‌های ترامپ را که در جهت حمایت از طرفدارانش بعد از ورود به کاخ گنگره آمریکا  منتشر شده بودند، پاک کرد. فیسبوک با انتشار بیانیه‌ای در این باره نوشت: ما در خصوص صفحه رئیس جمهور ترامپ، دو مورد نقض سیاست‌های خود را مشاهده کردیم که در نهایت به مسدود شدن ۲۴ ساعته اکانت وی منجر شد. بدین معنی که او (ترامپ) در این بازه زمانی، قادر به انتشار هیچ پستی نخواهد بود.

آدام موسری، مدیر اینستاگرام نیز با انتشار پستی رسما اعلام کرد که اکانت اینستاگرامی‌ترامپ نیز برای مدت زمان ۲۴ ساعت مسدود خواهد بود. ترامپ روز گذشته، ویدیویی را از ورود طرفدارانش به کاخ کنگره منتشر کرد و از معترضان خواست تا به خانه‌هایشان برگردند. ضمن اینکه وی در این توییت نوشت: ما انتخاباتی را داشتیم که (پیروزی) از ما دزدیده شد.

فیسبوک علاوه بر این ویدیو، پست دیگری از ترامپ را که در آن نوشته بود «این روز را برای همیشه به خاطر بسپارید» پاک کرد. توییتر نیز اکانت ترامپ در این پلتفرم را محدود و عنوان کرد این اکانت تا ۱۲ ساعت محدود خواهد بود. به گفته توییتر، سه پست اخیرا ترامپ نقض شدید سیاست‌های این شرکت بوده است.

در پستی که توسط توییتر در این رابطه منتشر شده، آمده است: به دنبال مشاهده خشونت‌های بی‌سابقه در واشنگتن دی‌سی، ما درخواست دادیم تا ترامپ سه پست خود را که ناقص سیاست‌های یکپارچگی مدنی ما بود، حذف کند.

توییتر اعلام کرد که اگر این پست‌ها حذف نشوند، این مسدودیت همچنان ادامه خواهد داشت و اگر در آینده هم مطالبی در خلاف سیاست‌ها و قوانین این شرکت منتشر شود، منجر به تعلیق دائ‌می‌اکانت رئیس جمهور فعلی آمریکا خواهد شد.

معترضان حامی‌ترامپ روز گذشته با ورود به کاخ کنگره آمریکا، مانع از رای نهایی نمایندگان برای تایید نتایج انتخابات ۲۰۲۰ شدند. انتخاباتی که به پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و شکست ترامپ ختم شد. اشغال کاخ سفید توسط حامیان ترامپ با ورود نیروهای پلیس و استفاده از گاز اشک‌آور همراه بود.

طبق آخرین گزارش‌ها، حداقل به یک نفر تیراندازی شده و گفته می‌شود که به علت شدید بودن آسیب‌های وارده، این فرد جان خود را از دست داده است. شواهد نشان می‌دهد که معترضان از بمب‌های دست‌ساز زیادی در جریان این اعتراض توسط حامیان ترامپ استفاده شد که آثار و بقایای آن در کاخ کنگره مشاهده شد.

بر اساس گزارش‌های رسمی، نیروهای پلیس زیادی برای کنترل اوضاع به منطقه اعزام شدند و برخلاف گزارش‌ها اولیه که در آن به ممانعت وزارت دفاع آمریکا از به‌کارگیری نیروهای گارد ملی اشاره شده بود، گارد ملی منطقه کلمبیا به این منطقه اعزام شدند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا