اپل

اپل برای تولید یک دستگاه آیفون ۱۲ چقدر هزینه می‌کند؟

بر اساس آخرین گزارش‌ها، هزینه تولید آیفون ۱۲ برای اپل به نسبت آیفون ۱۱، چیزی حدود ۲۶ درصد گران‌تر بوده است.

همانطور که می‌دانید اپل در سال ۲۰۲۰ از چهار مدل آیفون جدید به نام‌های آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس رونمایی کرد. این شرکت برای آیفون ۱۲، قیمت پایه ۷۹۹ دلار را در نظر گرفت که ۱۰۰ دلار نسبت به آیفون ۱۱ بیشتر بود.

اما این افزایش قیمت، بی‌دلیل نبوده و گزارش مرکز تحقیقاتی Counterpoint نشان می‌دهد که تولید آیفون ۱۲ به نسبت آیفون ۱۱، خرج بیشتری را روی دست اپل گذاشته است. بر اساس این گزارش، میزان هزینه‌ای که اپل برای تامین قطعات تشکیل‌دهنده آیفون ۱۲ پرداخت کرده، حدود ۲۶ درصد بیشتر از هزینه‌ای بوده که این شرکت برای آیفون ۱۱ پرداخت کرد.

طبق این اطلاعات، تولید هر دستگاه آیفون ۱۲ مجهز به حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و فناوری mmWave، حدود ۴۱۳ دلار برای اپل تمام شده است. البته این افزایش هزینه تولید، چندان هم عجیب نیست چراکه اپل در آیفون ۱۲ از چیپست فناوری ۵G استفاده کرده و از طرفی دیگر نیز در مدل‌های ۲۰۲۰، به جای نمایشگرهای LCD از نمایشگرهای OLED استفاده شده است.

بدین ترتیب و با افزایش هزینه‌های تولید، مدیران اپل اقداماتی را برای محافظت از حاشیه سود خود در دستور کار قرار دادند. به گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر برجسته محصولات اپل، این شرکت از فناوری باتری ارزان‌تری در گوشی‌های آیفون ۱۲ خود استفاده کرد تا بتواند افزایش هزینه برای تعبیه فناوری ۵G را جبران کند.

همچنین اهالی کوپرتینو در اقدامی‌دیگر برای کاهش هزینه‌ها، آداپتور شارژر و هدفون ایرپاد را از جعبه گوشی حذف کردند. اقدامی‌که اگرچه به بهانه دغدغه‌های زیست‌محیطی اتخاذ شد، اما بخشی از ماجرای پشت پرده این تصمیم، به کاهش هزینه‌ها و افزایش سود برمی‌گردد.

با این حال، شواهد نشان می‌دهد که میزان استقبال از گوشی‌های آیفون ۱۲ در سراسر جهان قابل‌توجه بوده و شرکت TSMC که تولید پردازنده‌های A۱۴ اپل را برعهده دارد، اعلام کرده که توانست به لطف فروش خوب آیفون ۱۲، درآمد بالایی را از فروش این پردازنده‌ها به دست آورد. همچنین شرکت فاکسکان نیز که از شرکای اپل به حساب می‌آید، اعلام کرد که در سه ماهه اخیر، میزان درآمدهای این شرکت به لطف فروش خوب آیفون ۱۲، رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا