اپل

آیفون ۱۳ به دوربینی پیشرفته مجهز خواهد بود

به نظر می‌رسد که اپل امسال قصد دارد تا تغییری اساسی را در دوربین گوشی‌های جدید آیفون ۱۳ خود اعمال کند.

یکی از تامین‌کنندگان قطعات مورد نیاز گوشی‌های آیفون مدعی شده که اپل امسال در تمامی‌مدل‌های آیفون ۱۳ خود از سنسور لیدار استفاده خواهد کرد. قابلیتی که تاکنون تنها در مدل‌های آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس مشاهده شده بود.

طبق آنچه در وب‌سایت Digitimes آمده، این سنسور قرار است در دوربین پشتی نسخه‌های آیفون ۱۳ جای گیرد. به نظر می‌رسد که اپل با شرکت سونی وارد مذاکره شده تا بتواند سنسور لیدار را برای مدت ۳ سال و تا ۲۰۲۳ در گوشی‌های آیفون تعبیه کند.

گفته می‌شود که در قرارداد ۳ ساله میان اپل و سونی آمده است شرکت سونی نسل جدیدی از سنسورهای لیدار خود را که به قابلیت‌ها و فناوری‌های پیشرفته‌تری مجهز خواهد بود، طراحی کرده و قرار است علاوه بر گوشی‌های آیفون در سایر محصولات اپل نیز استفاده شود.

سنسور لیدار به قابلیت‌های متنوعی مجهز شده است. این سنسور می‌تواند فاصله میان اشیا تا دوربین را تخمین زده و یا تجربه بهتری را در حین استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای کاربران به ارمغان آورد. این تصمیم نشان می‌دهد که اپل روال سال‌های قبل را در پیش گرفته و ویژگی‌های بارز محصولات خود را ابتدا در مدل‌های پیشرفته و سپس در سال‌های بعد در مدل‌های ارزان‌تر تعبیه کرده است.

از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر برای آیفون ۱۳ می‌توان به استفاده از فناوری نمایشگر LTPO اشاره کرد. طبق اطلاعاتی که توسط مبنبع افشاکننده این خبر منتشر شده، اپل امسال از این فناوری در دو مدل آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس استفاده خواهد کرد.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا