اپلسامسونگ

انتشار اطلاعاتی جدید در خصوص آیفون تاشوی اپل

جان پراسر افشاگر معروف دنیای آی‌تی اخیرا اعلام کرد که اپل در حال کار روی نمونه اولیه یک آیفون تاشوی است.

گوشی هوشمندی که از لحلظ ظاهری شباهت نسبی به گلکسی زد فلیپ سامسونگ دارد و در ساخت آن از نمایشگرهای اولد تاشوی این شرکت کره‌ای استفاده خواهد شد. همانطور که می‌دانید سامسونگ در ماه‌های اخیر، چند مدل گوشی مجهز به نمایشگر تاشو را معرفی کرد و جزو پیشگامان این عرصه به شمار می‌رود.

اگرچه قرار بود که گلگسی فولد سامسونگ به عنوان اولین گوشی هوشمند تاشو وارد بازار شود، اما مشکلات گزارش‌شده در طراحی و ساخت بدنه آن، سبب شد تا سامسونگ عرضه آن را به تعویق بیندازد . طولی نکشید که این شرکت مدل‌های گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد 2 را عرضه کرد.

حال که تنها چند ساعت به آغاز سال 2021 باقی مانده، جان پراسر مدعی شد که اپل در حال ساخت محصول آیفون جدیدی است که از یک نمایشگر تاشو بهره می‌برد. این افشاگر حدود سه ماه پیش نیز مدعی شد که آیفون تاشوی اپل مجهز به دو نمایشگر عرضه خواهد شد اما به گفته وی، نمونه اولیه دومین آیفون تاشوی اپل همانند گلکسی فولد به یک نمایشگر با قابلیت تا شدن مجهز خواهد بود.

گفته می‌شود که اپل در حال تست و بررسی عملکرد این آیفون در کارخانه فاکسان در شنزن چین است. البته فعلا ساخت گوشی آیفون به اتمام نرسیده و در کارخانه مذکور، کارکرد لولاها و انعطاف‌پذیری نمایشگر در حال بررسی است.

گفته می‌شود که به جای پنل‌های میکرو LED، از نمایشگرهای تاشوی ساخت سامسونگ در این آیفون استفاده خواهد شد. هنوز زمان دقیقی برای عرضه این محصول اعلام نشده اما طبق آخرین شنیده‌ها، احتمالا در سال 2022 یا 2023 شاهد ورود این محصول به بازار خواهیم بود.

سامسونگ نیز این روزها در حال آماده‌سازی مقدمات رونمایی از گوشی تاشوی خود است که به احتمال زیاد ظرف چند ماه آینده معرفی خواهد شد. در این میان، شرکت‌های هواوی و موتورولا نیز گوشی‌های تاشویی را تولید کرده‌اند و چند شرکت چینی دیگر نیز به زودی به این جمع اضافه خواهند شد.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا