اپل

نمایشگر آیفون تاشوی اپل می تواند خود را ترمیم کند

اخیرا اطلاعات مربوط به پتنتی متعلق به اپل در فضای وب منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت در حال کار روی نمایشگرهای تاشوی پیشرفته‌ای است که قادر به ترمیم خود هستند.

نسل نخست نمایشگرهای تاشو که اخیرا توسط برخی از شرکت‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اگرچه از قابلیت خم شدن برخوردارند اما دردسرهای زیادی را هم برای تولیدکنندگان و هم کاربران به وجود آورده‌اند. حال اپل قصد دارد تا نسل جدیدی از نمایشگرهای تاشو را برای گوشی‌های آیفون خود به کار گیرید.

در توضیحات این پتنت آمده است: یک دستگاه الکترونیکی که دارای لولا است و به دستگاه اجازه می‌دهد تا روی یک محور خم‌شدگی، خم شود. یک نمایشگر نیز حول این محور، خم خواهد شد. به منظور تسهیل فرآیند خم شدن بدون بروز هیچ مشکلی، این نمایشگر به یک لایه محافظی با بخشی انعطاف‌پذیر مجهز خواهد بود.

در ادامه می‌خوانیم: برای ارتقای زیبایی دستگاه الکترونیکی و به حداقل رساندن خط و خش‌ها، فرورفتگی‌ها و سایر نقص‌های موجود در لایه محافظ نمایگر، در آن از یک ماده خود ترمیم‌کننده استفاده خواهد شد.

اما سوال اینجاست که نمایشگر آیفون چگونه می‌تواند خود را ترمیم کند؟

در پاسخ باید گفت که مهندسان اپل، چند احتمال را در نظر می‌گیرند. نخست این است که ماده‌ تشکیل‌دهنده نمایشگر از قابلیت ترمیم خود برخوردار باشد. بدین معنی زمانی که پوشش نمایشگر خود ترمیم‌شونده آسیب ببیند، این ماده می‌تواند آن قسمت فرورفته را پُر کند و در این فرآیند از هیچ کمک بیرونی استفاده کند.

یا اینکه این دستگاه بتواند چین‌های ناشی از خم شدن را از روی نمایشگر حذف کند. بدین معنی که مهندسان به ماده‌ای دست یابند که بتواند بعد از گرم شدن، به طور کامل صاف شود و هیچ اثری از چین و چروک روی آن باقی نماند.

با این حال، در این پتنت مشخص نشده که از چه مواد خاصی در این نمایشگر استفاده خواهد شد که امکان خود ترمیمی‌را به آن اضافه خواهد کرد.

منبع
Cultofmac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا